روش های فروش در بستر دیجیتال | آشنایی با تکنیک های فروش
فروش دیجیتال و اجتماعی به سرعت برای بسیاری از مصرف کنندگان در سراسر جهان تبدیل به یک هنجار می شود. با افزایش تعداد افرادی که به صورت آنلاین خرید می کنند، بسیار مهم است که برندها و ارائه دهندگان خدمات به یک استراتژی دیجیتال مجهز شوند که به آنها امکان می دهد محصولات را به راحتی به صورت آنلاین بفروشند. با این حال، بازاریابان دیجیتال می دانند که فرآیند خرید آنلاین مدت ها قبل از تبدیل شدن مخاطب به مشتری آغاز می شود. گسترش اجتماعی همراه با محتوای باکیفیت و برندسازی قابل اعتماد برای شرکتهایی که به دنبال ایجاد آن در دنیای آنلاین ما هستند حیاتی است. در این مقاله به معرفی بهترین روش های فروش در بستر دیجیتال پرداخته ام. با من در ادامه این مبحث همراه باشید.
چرا به یک استراتژی فروش در بستر دیجیتال نیاز دارید؟
مهم نیست که چه کاری انجام می دهید اما برای مشتریان خود ارزش قائل شوید. راههایی وجود دارد که میتوان از طریق بازاریابی دیجیتال چیزی ارزشمند به آنها ارائه داد. طبق گزارشات بدست آمده در سال 2018، تعداد کل کاربران اینترنت از مرز 4 میلیارد نفر عبور کرد. برای بسیاری از ما، تلفن های هوشمند یا تبلت ها تقریبا همیشه در دسترس هستند. چه در اتوبوس در حال رفت و آمد به محل کار باشیم یا یک جمعه بیکار در خانه داشته باشیم همیشه به اینترنت متصل هستیم. در طول سالها، شرکتهای بیشتری به این نوع از ارائه خدمات روی آورده اند.
باتوجه به بازار فعلی منطقی است که کسب و کارها به سوی آنلاین شدن تکامل پیدا کنند. دوران استراتژی های بازاریابی آفلاین گذشته است. برای موفقیت در بازار امروز، شرکت ها باید فرآیند فروش را به گونه ای ایجاد کنند که با نیازهای مصرف کنندگان آنلاین هماهنگ باشد. با این حال، کلید توسعه بهترین استراتژی فروش در بستر دیجیتال در کلاس خود فقط شامل حضور آنلاین نیست، بلکه یک برند دیجیتال زمانی کامل است که با مصرف کنندگان هدف، به روشی معنادار ارتباط برقرار می کند.
اگر به این فکر می کنید که چگونه محصولاتتان را به صورت آنلاین بفروشید و استراتژی فروش دیجیتال خود را ارتقا دهید، ابتدا باید نکات اساسی را که باعث موفقیت فروش دیجیتال و تعامل اجتماعی می شود را به خوبی بشناسید. قبل از شروع پیشرفت و توسعه استراتژی دیجیتال خود، بهتر است به مواردی که در ادامه برایتان عنوان کرده ام توجه داشته باشید:
قیف فروش آنلاین خود را بهینه کنید
قیف فروش آنلاین اصطلاحی است که توسط فروشندگان دیجیتال و بازاریابان استفاده میشود و سفر مصرفکننده را از زمان معرفی اولیه به یک برند تا نقطه خرید توصیف میکند. درک قیف فروش آنلاین برند شما بخش عمده ای از استراتژی فروش دیجیتال موفق است؛ زیرا چگونگی فرآیند تصمیم گیری مشتری ایده آل شما را نشان می دهد.
انتقال مشتریان بالقوه از طریق قیف فروش شامل مراحل متعددی است: جذب مشتریان بالقوه، تبدیل به مشتریان، تکمیل فروش، و تولید مشتریان وفادار. برای اهداف فروش دیجیتال، قیف فروش بهینه میتواند با مشتریان در بالای قیف فروش آنلاین تعامل داشته باشد و آنها را تا زمانی که تصمیم به خرید بگیرند، به طور فعال با یک برند مرتبط نگه دارد.
ایجاد محتوا کاربردی
وقتی نوبت به توسعه یک استراتژی فروش دیجیتالی موفق برای خدمات یا محصول شما می رسد، محتوا می تواند سرمایه گذاری شما را ارتقا دهد و یا از بین ببرد. مصرفکنندگان مدرن به دنبال محتوایی شبیه به فروش نیستند که به سادگی ویژگیهای محصول یا خدمات شما را بیان کند. در عوض، آنها به دنبال اطلاعات عملی می گردند که نشان دهد، چگونه برند شما می تواند به بهبود سبک زندگی آنها در برخی ظرفیت ها کمک کند. محتوای باکیفیت داستان برند شما را بیان می کند و تصویری از نحوه ارتباط مشتری بالقوه با تصویر برند شما ترسیم می کند. وقتی محتوای دیجیتال به خوبی انجام شود، یک مشتری بالقوه را در کل قیف فروش آنلاین درگیر نگه میدارد. از اولین آگاهی تا ایجاد مشتریان تکراری وفادار. با ارزش ترین محتوا، آن است که گامی عملی را ارائه دهد و مشکلی را که ممکن است با آن مواجه شوند رفع کند.
محتوای آموزشی شما و برندتان را بهعنوان رهبران فکری در صنعت موردنظرتان قرار داده و در عین حال نشان میدهد که برای کمک به مشتریانتان سرمایهگذاری کردهاید تا بهتر عمل کنند و بهتر باشند. انواع مختلفی از محتوای با ارزش وجود دارد که می تواند به عنوان بخشی از استراتژی فروش در بستر دیجیتال توسعه یابد، از جمله: وبلاگ، وبینار های آنلاین، مطالعات موردی و توصیفی، تکنیک های بازاریابی ایمیلی و همچنین محتوای رسانه های اجتماعی.
استفاده از ابزار ها برای فروش در بستر دیجیتال
فروشندگان و بازاریابان دیجیتال در حال تجربه یک تغییر گسترده در نحوه تفسیر اقدامات آنلاین مخاطبان هدف خود هستند. با افزایش دادههای موجود از پلتفرمهایی مانند Google Analytics و گزینه نمایه کسبوکار در بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، مردم بینش بیشتری نسبت به تعامل با برند و نیازهای مشتریان بالقوه به دست میآورند.
استفاده از این داده های موجود می تواند به ایجاد یک استراتژی فروش دیجیتال موفق کمک کند. وقتی از جایی که مشتریان بالقوه از قیف فروش شما خارج می شوند آگاه هستید، می توانید قیف فروش آنلاین خود را تجزیه و تحلیل و بهینه سازی کنید تا ارتباط برند خود را بهبود بخشید. موفق ترین فروشندگان دیجیتال از قدرت این داده ها با استفاده از ابزارهای هوشمند استفاده می کنند تا بفهمند مشتریان بالقوه چگونه زمان آنلاین خود را سپری می کنند، بهره وری را افزایش می دهند و نحوه فروش برند خود را به روشی معنادار ساده می کنند.
نکات بیشتر برای فروش در بستر دیجیتال
با توضیحاتی که در این مقاله برایتان مطرح کردم، تا حدودی با تاکتیک ها و روش های اساسی برای فروش در بستر دیجیتال آشنا شدید؛ اما در ادامه به دیگر مواردی نیز اشاره کرده ام که می تواند برای شما مفید و جالب توجه باشد:
- با ایجاد ارزش شروع کنید
- نام تجاری خود را با سبک و زبان خود منعکس کنید
- مشتریان خود را تعریف کرده و معیارهای جستجوی مناسب را شناسایی کنید
- کمپین های ایمیل خود را دسته بندی کنید
- از اتوماسیون ایمیل برای دسترسی به مشتریان در لحظه مناسب استفاده کنید
- رقابت پذیر باشید
- به مشتریانتان انگیزه خرید بدهید
- محتوای خود را بسنجید
- پیام فراخوان قدرتمند داشته باشید
- از گزینه های Opt-In Forms وPopups استفاده کنید
- بهترین بسترها را برای تبلیغات انتخاب کنید
- بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
- بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
- از تحقیق کلمات کلیدی برای ایده های محتوا استفاده کنید
- از PPC برای آزمایش کلمات کلیدی خود استفاده کنید
- از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
- ویدئوها را در سایت خود قرار دهید
- کانال های بازاریابی خود را یکپارچه کنید
- استراتژی های بازاریابی را با توجه به وضعیت بازار تغییر دهید
همچنین بد نیست اگر اشاره کنم که باید روحیه ریسک پذیری داشته باشید و خیلی سریع ناامید نشوید؛ چرا که ریسک و خطر و حتی شکست، جزیی از پیشبرد اهداف در مسیر پیشرفت یک پروژه می باشد.
جمع بندی
یک استراتژی فروش دیجیتال موفق با درک واضح نیازها، خواسته ها و عادات آنلاین مشتریان ایده آل شما شروع می شود. با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک قیف فروش آنلاین کامل، می توانید روش های فروش در بستر دیجیتال خود را برای دستیابی به مشتریان بالقوه و انجام اقدامات سودآور، بهبود بخشید.
جهت ارتباط با من و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره های موجود، در بخش تماس با من، استفاده کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، همکاری مان را با یکدیگر آغاز کنیم.
از توجه شما به این مقاله متشکرم 🙂
برند شما همان چیزی است که وقتی در اتاق نیستید دیگران درباره شما می گویند. (جف بیزوس)
شما می توانید برای داشتن یک فروش موفق از روش های مختلفی بهره ببرید و به سود خوبی از این کار دست پیدا کنید. فروش در بستر دیجیتال و به طور کلی فروش، باید با یک سری استراتژی همراه باشد و به علاوه یک سری روش و متد وجود دارد که لازم است آن ها را در نظر بگیرید تا به موفقیت برسید.
در این مقاله به برخی از بهترین روش های فروش در بستر دیجیتال اشاره کرده ام. برخی از آنها عبارت است از، ایجاد محتوا، در نظر گرفتن قیف فروش، استفاده از ویدیو و شبکه های اجتماعی و … .
دیدگاهتان را بنویسید