اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها را دست کم نگیرید!

اینستاگرام برای کسب و کارها | فروش خود را افزایش دهید!
مردم بیش از هر زمان دیگری به اینستاگرام توجه می کنند و اگر به این پلتفرم قدرتمند رسانه اجتماعی نپیوندید، میلیون ها مشتری بالقوه را نادیده خواهید گرفت. در حالی که برای تبلیغات به هزینه زیادی نیاز خواهید داشت، داشتن و ایجاد یک اکانت تجاری اینستاگرام (Business account) کاملا رایگان است. کسب و کارها می توانند بدون صرف یک ریال، طرفداران قابل توجهی برای خود داشته باشند. اگر هنوز وارد بازار اینستاگرام نشده اید، ممکن است به کسب و کار خود آسیب بزرگی وارد کنید. در نتیجه می توان گفت، اینستاگرام برای کسب و کارها اهمیت زیادی دارد. با من زهرا شایق در ادامه این مطلب همراه باشید.

اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها
در ابتدا، پیش از پرداختن به اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها، بد نیست با کلیت پلتفرم instagram آشنا شوید. اینستاگرام، از زمان آغاز به کار خود یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای مشاغلی بوده که به دنبال گسترش حضور و دیده شدن محصول خود هستند. از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است، یک ابزار بازاریابی رسانه اجتماعی عالی برای نمایش محصولات و خدمات جالب، نوآورانه، جالب و زیبا محسوب می شود. صنایعی مانند مد، غذا، مسافرت، زیبایی، دکوراسیون منزل، باغبانی و رویدادها و غیره، با افزودن تعامل اینستاگرام به برنامه های بازاریابی خود می توانند از موفقیت چشمگیری برخوردار شوند.
نکته جالبی که در ارتباط با Instagram وجود دارد، این است که شرکت مادر اینستاگرام، متا یا همان فیسبوک است. اینستاگرام به جمعیت جوانتر پاسخ میدهد. Statista دریافت که تقریباً 60 درصد از کاربران اینستاگرام زیر 34 سال و 18.1 درصد بین 35 تا 44 سال دارند.
تاثیر اینستاگرام برای بیزینس ها
اینستاگرام با 2 میلیارد کاربر ماهانه، بهویژه در میان جوانان محبوبیت فوقالعادهای دارد. علاوه بر این، دادههای Statista نشان میدهد که 63 درصد از کاربران، روزانه به پلتفرم اجتماعی دسترسی دارند و 97 درصد به صورت ماهانه از آن استفاده میکنند. با وجود این تعداد چشم در دسترس، هیچ محدودیتی برای موفقیت یک تجارت با یک استراتژی اختصاصی اینستاگرام وجود ندارد.
از آنجایی که اینستاگرام کاربران زیادی با نیازها و علایق متفاوت دارد، کسب و کارها در هر اندازه و در همه صنایع می توانند در این پلتفرم پیشرفت کنند.
از دست ندهید! مقاله ای در ارتباط با تحلیل و بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر بیزینس شما
اما، توجه داشته باشید، موفقیت یک شبه به دست نمی آید. خیلی از مدیران صنایعی که برای مشاوره به من مراجعه می کنند، از این گلایه دارند که چرا در مدت کوتاه نتوانسته اند به فروش قابل توجهی از طریق این پلتفرم دست یابند؟
باید بدانید، اینستاگرام هم مانند هر چیز دیگر، نیاز به زمان و برنامه ریزی دقیق دارد. بدون برنامه دقیق و تعامل بالا نمی توانید به موفقیت برسید. کما اینکه، در حال حاضر با فیلترینگ مواجه هستیم و نیاز به فعالیت های بیشتر و دقیق تری خواهید داشت. اما اگر یک تیم بازاریابی بخواهد سازمان خود را روی نقشه قرار دهد، اینستاگرام می تواند کمک خیلی خوبی باشد. در واقع اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها همین موضوع است.
کسبوکارها میتوانند با حضور فعال و رعایت قوانین و الگوریتم های اینستاگرام، آگاهی از برند را افزایش داده و با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. اینگونه است که نامهای معروفی مانند کوکاکولا و آدیداس، و همچنین تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک، به طور موثر از اینستاگرام برای پیشرفت استفاده می کنند.
منظور از اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ّ
اینستاگرام مارکتینگ (instagram marketing) به مجموعه فعالیت های تبلیغاتی مرتبط با اینستاگرام می گویند که به سمت تبلیغ کسب و کارها یا شخصیت های عمومی رو می کشاند. با توجه به تعداد کاربران فعال اینستاگرام (1 میلیارد کاربر ماهانه)، برندها و مشاغلی که در اینستاگرام حضور دارند، از این روش برای معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. استفاده از اینستاگرام مارکتینگ شامل ایجاد پیج کسب و کار، برنامه ریزی محتوا، تولید و انتشار پست ها، برنامه ریزی تبلیغات و غیره می شود. با استفاده از استراتژی های مناسب اینستاگرام مارکتینگ، می توانید به طریقی کارآمد برای جذب مخاطبین و مشتریان جدید، ارتقای تفاوت خود با سایر رقبا و افزایش فروش خود را داشته باشید.
فروش موفق در اینستاگرام
فروش موفق در اینستاگرام، به داشتن محتوا و استراتژی مناسب برای جذب مخاطبان و مشتریان برمیگردد. برای رسیدن به این هدف، باید به نکاتی مانند محتوای جذاب و متنوع، استفاده از هشتگهای مناسب، ریلز، ارتباط با دنیای اطراف و ارائه خدمات متمایز توجه کنید. برای جذب مشتریان و افزایش فروش، میتوانید از تبلیغات در اینستاگرام و استفاده از افراد معتبر به عنوان سفارشدهندگان بازاریابی نمایید. همچنین، پاسخگویی به تمام سوالات و نیازهای مشتریان و استفاده از ابزارهای تحلیلی برای بررسی پیشرفت کسب و کار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در نهایت، با توجه به روند تحولات شبکههای اجتماعی، موفقیت در فروش در اینستاگرام، نیازمند بروزرسانی و تغییر استراتژی به منظور نگهداری و جذب مشتریان بیشتر میباشد.
اینستاگرام یک پلتفرم قدرتمند برای برندهاست تا در مورد محصولات و خدمات خود بپراکند. برای مثال، یکی از کلیدهای موفقیت، استفاده از ابزارهای تکمیلی مانند برچسبهای (#) و صفحات مرتبط با برند یا محصول است. با استفاده از برچسبهای دقیق و مرتبط که با محتوای برند شما همخوانی دارند، میتوانید بیشترین فالوور را به صفحه خود جذب کنید. همچنین، تعامل با صفحات مرتبط با برند یا محصول شما میتواند فالوورها و مشتریان جدیدی را به صفحه شما جذب کند. در نهایت، به اشتراک گذاری محتوای دیگران و دریافت مجوز نیز میتواند به جذب فالوورها و تبلیغ برند شما در اینستاگرام کمک کند. به طور کلی، استفاده از این تاکتیکهای هوشمندانه برای شما در رسیدن به مخاطبین بیشتر در اینستاگرام و در تلاش برای برندسازی با موفقیت موثر خواهد بود.
نتیجه گیری
با توجه به رشد شگرف کاربران اینستاگرام در سطح جهان و وجود نیاز هایی که با دنبال کردن آن رفع می شود، اینستاگرام به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی رسانه ای برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ تبدیل شده است. اهمیت اینستاگرام برای کسب و کارها به این خاطر است که این پلتفرم، به بخشیدن فرصت های برای افزایش نام و شهرت برند، بهبود ارتباط با مشتریان، تحقیقات بازاریابی و افزایش فروش کمک می کند.
بد نیست اشاره کنم، شرکت شایق، آماده خدمت رسانی به صنایعی است که نیاز به مدیریت شبکه های اجتماعی خود دارد. از سایت ما دیدن کنید.!
💙از توجه شما به این مقاله متشکرم💙
فروش موفق در اینستاگرام، بیشتر از هرچیز به آپدیت بودن و شناخت الگوریتم های آن بستگی دارد.
استفاده از اینستاگرام به عنوان یکی از ابزارهای فروش بسیار موثر است. ابتدا باید صفحه اینستاگرام تجاری خود را ایجاد کنید، سپس محتوایی ثبت کنید که به هدفتان ارتباط دارد و مخاطبین خود را به اطلاع رسانی درباره محصولات و خدمات شما کمک می کند. در این مقاله به مطالب مفیدی در این خصوص اشاره کرده ام.
دیدگاهتان را بنویسید