پرسونال برندینگ، شرط اول تجارت!

چرا شما به پرسونال برندینگ نیاز دارید؟
چند وقتی است در صفحه اینستاگرامی ام، به آدرس zahra_shaeq، با برخی از مدیران صحبت هایی در خصوص برندسازی شخصی داشته ام و در سری استوری های روزمره، به این مبحث اشاراتی کرده ام. برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید که دغدغه بسیاری از مدیران قدیمی و جدید، این است که پرسونال برندینگ مهم تر است یا برندینگ؟ بنابراین تصمیم گرفتم تا مقاله ای در این خصوص برای شما بنویسم. در این مقاله در ارتباط با چرایی اهمیت پرسونال برندینگ یا همان برندسازی شخصی، در دنیای امروز، موارد مهمی را عنوان نموده ام. با من در ادامه همراه باشید.

پرسونال برندینگ و اهمیت آن
در همین ابتدا، این جمله را به خاطر بسپارید. برند شخصی شما از لحظه ای که کسب و کار خود را شروع میکنید، شروع می شود. این توصیه را زیاد می شنوید. شاید این جمله برای شما، کلیشه ای باشد. اما برند شخصی و پرسونال برندینگ دقیقاً چیست؟ چرا به آن نیاز دارید؟ اول از همه، یک برند شخصی فقط یک لوگو، فونت یا پالت رنگی شما نیست. برند شخصی یا Personal Branding، چیزی است که به مخاطبان خود نشان می دهید. در حقیقت از این طریق، به آنها می گویید که شما چه کسی هستید و چگونه مخاطبان شما را درک می کنند.
☑️ نتایج یکی از تحقیقات علمی در آمریکا، نشان می دهد، حدود 92 درصد از مردم به توصیه های افراد (حتی اگر آنها را نمی شناسند) به جای برندها اعتماد دارند. در این مقاله در ارتباط با اهمیت شخصی سازی برند و یا همان پرسونال برندینگ مطالبی را مطرح کرده ام.
حتی با یک نگرش کلی تر و غیر تخصصی تر، و با توجه به ساختار تبلیغاتی نوین و اینفلوئنسرها و بلاگر ها و طیف گسترده تبلیغات آن ها نیز میتوان، عینا به همین نتیجه رسید. نکته اصلی این است:
برندسازی شما زمانی است که درک مخاطب از شما با پیام شما همسو باشد. این درست همان هدفی است که باید آن را دنبال کنید.
❓اما چرا این مهم است؟ چرا به خود زحمت ایجاد یک برندسازی شخصی را بدهید؟ با ذکر 7 مورد، این موارد را برایتان عنوان خواهم کرد.
7 دلیل برای برندسازی شخصی
برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ، به دلایل زیادی امروزه برای مردم مقبول تر است. در ادامه این مطلب به 7 دلیل برای برندسازی شخصی، اشاره کرده ایم:
1. افزایش دیدن شما
اگر مخاطبان شما را مرتباً نبینند، شما را فراموش می کنند. مردم برای مشکلات خود به راه حل نیاز دارند و شما راه حل ها را ارائه می دهید. اما اگر شما قابل مشاهده نباشید، مخاطب شما به شما فکر نمی کند. این بدان معنا نیست که شما باید در هر پلتفرم رسانه اجتماعی حضور داشته باشید، اما باید جایی باشید که مشتریان بالقوه شما هم حضور دارند.
2. ماندن در ذهن
باقی ماندن در ذهن اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل است که شرکت های بزرگ، میلیاردها دلار برای تبلیغات خرج می کنند تا در اذهان عمومی باقی بمانند. اما نیازی نیست که پول زیادی برای تبلیغات خرج کنید. یک نام تجاری قوی و هدفمند شما را به آنجا می رساند. اگر در یک موقعیت بسیار رقابتی هستید، پرسونال برندینگ، می تواند برای مخاطبین شما، سودمند باشد.
3. افزایش اقتدار
دیده شدن مهم است، اما کافی نیست. اقتدار دلیلی است که مردم شما را به جای شخص دیگری انتخاب می کنند که خدمات مشابهی را ارائه می دهد. پرسونال برندینگ، اقتدار شما را در جایگاه تان مشخص می کند و اقتدار شما را از بقیه متمایز می کند. داشتن اقتدار به شما قدرت بیشتری میدهد؛ نه تنها در کسب درآمد بیشتر، بلکه به شما امکان میدهد تا قیمتهای بیشتر را مطالبه کنید.
4. رشد مخاطبان خود
تعداد مخاطبان، درآمد شما را مشخص نمی کند. ممکن است مخاطبان کمی داشته باشید اما درآمد بیشتری کسب کنید. یا برعکس: دنبال کنندگان زیادی با درآمد بسیار کم داشته باشید.
چه مخاطبان زیاد یا کمی داشته باشید، در هر صورت به مخاطب نیاز دارید. اگر برند شخصی خود را بسازید، خود را به عنوان راه حل مشکلات آنها معرفی می کنید. هر جایی که ظاهر میشوید (آفلاین یا آنلاین) فرصتی است برای افزایش مخاطبان خود و ایجاد جامعهای پر رونق از طرفداران.
5. افزایش ارتباط شما
قابل مشاهده بودن و داشتن ارتباط، دو چیز متفاوت هستند. فقط به این دلیل که شما در هر پلتفرم رسانه های اجتماعی هستید، اگر مخاطبان شما با پیام شما ارتباط نداشته باشند، معنایی ندارد.
پرسونال برندینگ قوی می تواند به شما کمک کند با مخاطبین تان در ارتباط باشید.
6. ایجاد روابط و جذب فرصت ها
مردم افرادی را دوست دارند که شبیه آنها هستند. اگر برند خوب و معتبری داشته باشید، افکار مشابه را جذب خواهید کرد. این برای کسب و کار خوب است؛ زیرا می بینید که ارجاعات و توصیه ها به شما می رسد و خوبی این است که میتوانید کسبوکارهای دیگری را که به آنها اعتماد دارید نیز تبلیغ کنید. نه تنها فرصت هایی را دریافت خواهید کرد بلکه می توانید به کانالی از فرصت ها برای دیگران تبدیل شوید.
👈همچنین در سایت شایق بخوانید … پپسی و ریبرندینگ در سال 2023
ایجاد روابط پایدار در زندگی و تجارت مهم است. وقتی با همکاران و شرکای تجاری روابط استراتژیک برقرار میکنید، اداره یک بیزینس، پر معنا تر خواهد بود.
7. شکل دادن به تصمیمات مردم
داشتن سطحی از حضور همه جانبه به این معنی است که مردم شما را می بینند. اما داشتن نفوذ، به این معنی است که می توانید آنها را برای انجام کاری متقاعد کنید. این یک قدرت برتر است.
یک پرسونال برند معتمد را ایجاد کنید که عامل شماره یک در فروش است. تمام چشمهای دنیا اگر به منبع درآمد تبدیل نشوند، معنایی ندارند. بدون تبدیل، شما هیچ کسب و کاری ندارید و به همین دلیل است که توسعه نفوذ بسیار مهم میباشد. با نفوذ، می توانید تصمیمات خرید دیگران را شکل دهید.
🔴 شما از همان لحظه ای که کسب و کار خود را شروع کرده اید، ساخت یک برند شخصی را شروع کرده اید. اکثر مردم برند خود را ناخواسته از طریق نتایج خود می سازند. اما اکنون که از اهمیت آن آگاه هستید، می توانید هوشیارتر، هدفمندتر و موفق تر باشید.
نتیجه گیری
سعی کردم در این مقاله به نکات مهم در ارتباط با پرسونال برندینگ و چرایی اهمیت آن توضیحاتی را به شما ارائه کنم. با در نظر گرفتن اینکه، مخاطبین امروز از همیشه باهوش تر هستند و از طرفی بازار رقابتی برندها بسیار تنگاتنگ می باشد، داشتن پرسونال برندینگ برای تبلیغات موثر اهمیت بسیاری دارد.
🔵امیدوارم با مطالعه این مقاله در ارتباط با موضوع Personal Branding به اطلاعات مفیدی دست پیدا کرده باشید.🔵
پرسونال برندینگ یا برند شخصی یعنی شناخت، ساختار و مدیریت برند شخصی خود و نحوه نمایش آن در جامعه و در بازار کار. در واقع، شما باید یک برند شخصی بسازید که در ذهن افراد مرتبط با شما گره خورده باشد و به این دلیل به شما اعتماد کنند. برای ساخت برند شخصی در ذهن مردم باید تلاش کنید که خود را برای ارائه خدمات یا محصولاتی خاص و یا با کارایی بالا، یا با ارائه فرهنگی جذاب و منحصر به فرد شناختهشده کنید. برای ساخت برند شخصی موفق شما باید متمایز باشید، و باید همیشه اعتماد به نفس و اعتماد به دیگران داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید