نکات طلایی در تبلیغات نمایشگاهی

نکات مهم برگزاری نمایشگاه | تجربه داشتن یک EXPO بی نظیر با رعایت این موارد
حتما شما هم می دانید که با یک برنامه ریزی و آماده سازی مناسب، نمایشگاه ها مکان ایده آلی برای راه اندازی یک محصول یا خدمات جدید یا به دست آوردن حداکثر نمایش برای برند شما هستند. اما همه نمایشگاه ها دارای نتیجه معقول و در خور توجهی نیستند. به خاطر چند اشتباه کوچک. اگر این بار به دنبال برپایی یک نمایشگاه هستید، بهتر است تا با من در ادامه این مقاله همراه باشید. این مقاله تحت عنوان، نکات مهم برگزاری نمایشگاه، با تکیه بر تجربه های شخصی خود من گردآوری شده است. همچنین در اینجا نکات مهمی در مورد اینکه چرا نمایشگاه ها برای کسب و کار شما مهم هستند، خواهید خواند. با من در ادامه این مقاله مهم و کاربردی همراه باشید.

نکات مهم برگزاری نمایشگاه
در ابتدا باید مهم ترین نکته در ارتباط با نمایشگاه را در نظر داشته باشید. اینکه برگزاری و نحوه اجرا شدن یک نمایشگاه، از همه چیز مهمتر است. در واقع همه چیز بی نظیر و عالی به نظر برسد.
در ادامه این مطلب، لطفا خودتان را در موقعیتی که در اینجا عنوان کرده ام تصور کنید. این کار به شما کمک می کند تا خودتان را بهتر در موقعیت بشناسید و تصمیمات بهتری بگیرید.
روز فرا رسیده است؛ همه چیز در جای خود قرار دارد و عالی به نظر می رسد. اکنون موفقیت نمایشگاه شما به نحوه مدیریت شما و تیم شما در غرفه نمایشگاه بستگی دارد.
از جمله نکات مهم برگزاری نمایشگاه، بهتر است به یاد داشته باشید که:
- بازدیدکنندگان نمایشگاه را درگیر کنید – تا حد امکان با افراد زیادی رو در رو صحبت کنید.
- مشخص کنید که کدام افراد سرنخ ها هستند – واجد شرایط بودن افرادی که می توانند مشتری شوند.
- جزئیات را ثبت کنید – نیازهای آنها را بیابید و آنها را آماده پیگیری یادداشت کنید.
اما داستان برگزاری نمایشگاه باید چگونه پیش برود؟ در ادامه چند نکته مهم برای موفقیت در نمایشگاه را برایتان عنوان کرده ام:
برای برگزاری نمایشگاه باید…
نکته یک
زودتر برسید و لباس مناسب و هماهنگ با حوزه کسب و کار خود بپوشید. مطمئن شوید که تمامی تجهیزات کار می کند. افراد کافی برای گفتگو با بازدیدکنندگان را از قبل آماده داشته باشید.
نکته دو
پیش از افتتاح نمایشگاه، راه خود را پیدا کنید تا بتوانید سوالات بازدیدکنندگان را مطرح و بعد از آن ارتباط برقرار کنید. بررسی کنید که آیا رقبا، مشتریان یا شرکای بالقوه جایگاهی برای پیگیری شما در یک لحظه دارند یا خیر.
نکته سه
در دفتر مطبوعاتی خود را معرفی کنید و بگویید که برای مصاحبه آماده هستید. اغلب سازماندهنده رویداد ویدیویی ایجاد میکند تا از آن هنگام تبلیغ نمایشگاههای آینده استفاده کند. این فرصتی است تا برند خود را در مقابل هزاران نفر دیگر معرفی کنید.
نکته چهار
اطمینان حاصل کنید که قبل از برپایی، تمام اعضا تیم در ارتباط با روند کاری و وظایفشان آگاهی دارند. آنها باید قبلاً آموزش دیده باشند و حقایق کلیدی در مورد آنچه شما باید ارائه دهید و نحوه برخورد با سرنخ ها را بدانند. در مورد نقش های هر یک از اعضا تیم تصمیم بگیرید. کارشناسان را برای موضوعات تخصصی شناسایی کنید تا بتوانید بازدیدکننده را برای سوالات تخصصی به مناسب ترین فرد تحویل دهید.
نکته پنج
هنگامی که بازدیدکنندگان نمایشگاه در نزدیکی غرفه شما راه می روند، به سمت آنها هجوم نیاورید. این طبیعی نیست و مردم را ناامید می کند. در عوض نشان دهید که غرفه شما استقبال کننده و باز برای تجارت است.
نکته شش
مراقب زبان بدن خود باشید. اطمینان حاصل کنید که لبخند می زنید و به غرفه نمایشگاه نگاه می کنید. همچنین دقت داشته باشید که با بازدیدکنندگان فردی ارتباط چشمی برقرار کنید. همیشه از جلو به سمت بازدیدکننده بروید، نه از پشت.
نکته هفت
از ازدحام و مکالمه بین کارکنان در غرفه خودداری کنید.
به افراد دلیل دهید تا با شما هم صحبت شوند؛ البته فراتر از داشتن ظاهری جذاب. برای مثال:
– برنامه ها یا نرم افزارهای خود را آزمایش کنید
– به بازدیدکنندگان اجازه دهید محصولات را ارزیابی کنند
– نشان دادن تجهیزات و بحث در مورد قابلیت ها و مزایای آن
– یک عنصر سرگرم کننده با بازی ها و قرعه کشی های جوایز فراهم کنید
قانون طلایی این است که اطمینان حاصل کنید که هر «تجهیزات مشارکتی» از پیام شما در مورد اینکه شرکت شما چگونه کمک میکند و چرا بهترین هستید، پشتیبانی میکند.
سوالات بسته مانند «آیا می توانم به شما کمک کنم؟» نپرسید. زیرا بازدیدکنندگان میتوانند با یک «نه» ساده پاسخ دهند و سپس دور شوند. به جای آن سعی کنید رویکرد محاورهای بیشتری با سوالات باز ایجاد کنید:
– “سلام، امروز چه چیزی باعث شد بیایید اینجا؟”
– “سلام، میتونم بپرسم امروز چه چیزی را دیدی که مورد علاقه شماست؟”
– “سلام، چقدر با سازمان ما آشنایی دارید؟”
– “سلام، امروز به دنبال چه چیزی هستید”
حتی موضوع مورد علاقه ایرانی ها از آب و هوا می تواند یک راه مناسب عالی برای شروع یک گفتگو باشد.
نکته هشت
در مورد افرادی که با آنها ملاقات می کنید فرضیات خود را در نظر نگیرید. مرد جوانی که به نظر می رسد دانشجوی ژولیده است، ممکن است مدیری با قدرت خرید زیاد باشد. یک زن کت و شلوار باهوشی که بسیار دانا به نظر می رسد ممکن است در واقع در چیز دیگری متخصص باشد و بخواهد اصول اولیه چیزی را که شما ارائه می دهید بداند. سوالاتی بپرسید تا مردم درباره شرکت، مسائل و نیازهایشان صحبت کنند. با دقت گوش کنید تا تصویر واقعی را دریافت کنید.
افرادی را که ملاقات میکنید با پرسیدن سوالات هوشمندانه به چالش بکشید تا ببینید آیا احتمال دارد مشتری شوند یا خیر.
– “بنابراین به من بگویید، آیا در حال حاضر از تامین کنندگان خارجی برای (این کاری که ما انجام می دهیم) استفاده می کنید؟”
– سلام، می بینم که به غرفه ما نگاه می کنید، آیا می توانم یک نمای کلی از نحوه کمک به شما ارائه دهم یا چیز خاصی وجود دارد که مایلید در مورد کاری که انجام می دهیم بدانید؟
– “آیا به بهبود خدماتی که دریافت می کنید فکر می کنید؟”
– “شما بیشتر علاقه مند به بهبود کدام جنبه های (نوع محصول/خدماتی که ارائه می کنیم) هستید؟”
– “آیا به دنبال ایجاد تغییرات هستید؟ … در چه نوع بازه زمانی؟
– “چالش های اصلی سازمان شما چیست؟”
در مورد مزایای آنچه ارائه می کنید صحبت کنید، به جای بیان ویژگی ها، مثال هایی برای ارائه “شواهد” ارائه دهید. سعی کنید از عبارت “که به این معنی است” برای تبدیل ویژگی ها به مزایا استفاده کنید. به عنوان مثال: “ما یک سرویس کامل ارائه می دهیم، به این معنی که شما در زمان صرفه جویی می کنید. زیرا مجبور نیستید با شرکت های مختلف و همه جلسات و قراردادهایی که با آن همراه است سروکار داشته باشید. گزارش های ما پیشرفت ما را در برابر اهدافی که شما تعیین کرده اید نشان می دهد که به این معنی است که شما کاملاً تحت کنترل هستید. به عبارت دیگر، در مورد آنچه آنها گفته اند صحبت کنید، برای آنها اهمیت دارد.
اما به یاد داشته باشید! تا حد امکان با افراد بیشتری صحبت کنید. هنگامی که نمایشگاه شلوغ می شود، مکالمات را کوتاه نگه دارید.
نکته نه
هنگامی که با مردم صحبت کردید، یادداشت کردن نکات بسیار مهم است. شما می توانید این کار را با جمع آوری کارت ویزیت و یادداشت سوالات انجام دهید. همچنین میتوانید نشانها و درخواستهای ورودی را در محل اسکن کنید. اما اجازه ندهید که فناوری مانع از تعامل رو در رو شود. سعی کنید ارتباطتان را رفته رفته بهبود ببخشید.
نکته ده
به اندازه کافی بروشور و هدایایی در اختیار داشته باشید و موجودی اضافی را پشت غرفه خود نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که همه می دانند انبارها در کجا نگهداری می شوند تا بتوانند آنها را دوباره پر کنند. در مورد اینکه به چه کسانی قرار است هدایای گران قیمت را ارائه دهید، دقت کافی داشته باشید. اما در عین حال، مطمئن شوید که هر کسی که عجله دارد میتواند به راحتی یک جزوه یا بروشور را تحویل بگیرد.
نکته یازده
روی یک پایه غذا نخورید یا ننوشید این غیرحرفه ای است. شما ساندویچ نمی فروشید، پس آنها را نمایش ندهید! یک زمان بندی داشته باشید تا بدانید چه زمانی می توانید استراحت کنید. چند استراحت کوتاه بهتر از یک استراحت طولانی است. بسته به زمان ورود بازدیدکنندگان آماده باشید که انعطاف پذیر باشید.
نکته دوازده
ایستادن و صحبت کردن با بازدیدکنندگان در تمام طول روز، استقامت و چابکی ذهنی زیادی میطلبد، بنابراین راههایی برای حفظ انگیزه و حفظ روحیه تیمی بیابید. اگر شما خسته به نظر می رسید بازدیدکنندگان از کنار شما عبور می کنند؛ اما اگر دوستانه، پر انرژی و آماده کمک به نظر برسید به شما نزدیک می شوند. آخرین بازدیدکننده روز ممکن است ارزش بیشتری نسبت به سایر بازدیدکنندگان داشته باشد، پس تمرکز خود را حفظ کنید.
نکته سیزده
آماده باشید تا تمام سرنخ هایی که ایجاد می کنید را دنبال کنید. این می تواند در سطوح مختلف اتفاق بیفتد. مثلا:
– برای همه کسانی که از غرفه شما بازدید کرده اند، یک ایمیل عمومی ارسال کنید تا پیشنهاد خود را به آنها یادآوری کنید و مراحل بعدی را پیشنهاد دهید.
– یک تماس فروش یا پیگیری فنی برای رسیدگی به سؤالات خاص مطرح شده توسط بازدیدکنندگان و شروع فرآیند فروش برقرار کنید.
– یک قرار ملاقات برای یک جلسه با امیدوارترین سرنخ ها رزرو کنید.
بنابراین، اگر لحظات آرامتری در طول روز وجود دارد، به طور خلاصه با تیم صحبت کنید تا در مورد بازدید کنندگانی که ملاقات کردهاید، علایق آنها و پیگیریهای لازم را به خود یادآوری کنید.
بعد از برگزاری نمایشگاه، یک جمع بندی گروهی برای شناسایی نقاط مثبت و منفی داشته باشید. بررسی کنید که از نحوه اولویت بندی سرنخ ها راضی هستید. پیگیری همه سرنخ ها و ادامه ارتباطات دو طرفه پس از نمایشگاه برای تبدیل سرنخ ها به مشتری و ایجاد فروش، ضروری است.
نتیجه گیری
در این مقاله سعی کردم در ارتباط با ضرورت ها و نکات مهم برگزاری نمایشگاه، اطلاعاتی را به شما ارائه دهم. بیشتر این موارد تجربه شخصی من بود که برای شما در این قسمت عنوان کردم. داشتن اطلاعات در ارتباط با این موارد به شما در برپایی یک نمایشگاه عالی و درجه یک کمک خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید