پرسونال برندینگ در اینستاگرام چیست؟ برندسازی شخصی در 3 مرحله
اگر به دنبال بستری مناسب برای برندینگ شخصی در فضای مجازی هستید، بهترین شبکه اجتماعی برای این کار اینستاگرام است. پرسونال برندینگ، به معنای توسعه و تدوین برنامه بازاریابی شخصی در زندگی حرفه ای، برای دستیابی به اهداف است. من زهرا شایق هستم، دانش آموخته تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ آکادمی HubSpot. در این مقاله می خواهم اصول ایجاد پرسونال برندینگ در اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم این محتوا کاربردی و مفید واقع شود. با من همراه باشید.
پرسونال برندینگ چیست؟
این فرآیند به کاربران و مخاطب های شما کمک می کند تا بدانند شما چه کسی هستید و چه چیزی برای ارائه دارید. برندسازی شخصی استفاده از نام و اعتبار شخصی حقیقی یا حقوقی، به منظور کسب شهرت و حتی مقاصد تجاری و اقتصادی محسوب می شود. در این پروسه شما به رشد شخصی یا پیشرفت کسب و کار خود، به وسیله شناخته شدن نام و شخصیت خود دست خواهید یافت.
نکات مهم برای پرسونال برندینگ در اینستاگرام
چند نکته اصلی و کلیدی در روند برندسازی شخصی شما حائز اهمیت است. با در نظر گرفتن این نکات می توانید به برندینگ اصولی و دلخواه خود دست یابید. کسب شهرت و اعتبار در اینستاگرام امروزه از علاقه مندی های اقشار مختلف جامعه به شمار می آید. با شناخته شدن در بستر این شبکه اجتماعی پر بازدید، می توانید به کسب درآمد، انتشار محتوا، آموزش و دیگر فرآیندهای متداول بپردازید. نکات مهم برای شروع این فرآیند از این قرار است:
- کسب اطلاعات و مطالعه در حوزه تبلیغات دیجیتال.
- آگاهی در مورد بازه زمانی پر بازدید این رسانه اجتماعی.
- شناخت شیوه برقراری ارتباط با کاربران.
- شناخت شیوه های برگزاری کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام.
- رفتار و گفتار صادقانه.
- انتخاب بهترین شیوه تولید محتوا
- منحصر به فرد بودن در انتشار محتوا و برقراری ارتباط با مخاطب.
- متمرکز بودن بر روی اینستاگرام برای انتشار محتوا.
پرسونال برندینگ در اینستاگرام با سه مرحله
پرسونال برندینگ در اینستاگرام، شاید در ظاهر کار ساده ای به نظر برسد و فکر کنید “همه دارن با گوشی ویدئو می گیرن و معروف میشن، چرا من این کار رو نکنم؟” اما در واقع رسیدن به آن شهرت و محبوبیتی که شما آن را ساده تلقی می کنید، علاوه بر بامزه بودن و خلق محتوا، فاکتورهای دیگری نیز مورد نیاز است. برای اجرای این فرآیند، توجه و اجرای سه مرحله الزامی است. در ادامه در مورد هر مرحله مفصل توضیح خواهم داد:
- شناخت در مورد خودتان و پاسخ به سوالات احتمالی کاربران
- کاربرد برند شخصی شما برای عموم مردم
- شیوه معرفی برند در اینستاگرام
گام اول
پیش از شروع هر کاری باید در مورد چیستی و چرایی آن اطلاعات کافی داشته باشید. این سوالها را از خودتان بپرسید و پاسخ مناسبی برای آنها پیدا کنید:
- قصد شما از دیده شدن چیست؟
- دوست دارید مخاطب با شنیدن نام شما چه تصویری را به خاطر بیاورد؟
- می خواهید چه محتوا یا اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید؟
- چگونه و از چه طریقی می خواهید به مخاطب کمک کنید؟ برنامه ای برای انتقال احساس خوشایند به او دارید؟
احتمالا همین حالا که مشغول خواندن این محتوا هستید، پیج های اینستاگرامی زیادی را فالو می کنید یا گذرا سری به پست هایشان می زنید. بیایید با بررسی پیج های مشخص به پاسخ این سوالات برسیم. به طور کلی می توان محتوای منتشر شده توسط افراد را به دسته هایی همچون آموزشی، کمدی، فروشگاهی، انگیزشی و لایف استایل تقسیم کرد. البته ممکن است دسته های بیشتری وجود داشته باشند اما مهم ترینشان همین ها هستند. هر کدام از این دسته بندی ها، به انتقال مفهوم، اطلاعات و آگاهی بخشی در حوزه ای خاص فعال هستند.
حالا با توجه به توانایی خود و آنچه برای ارائه دارید به اینکه برای پرسونال برندینگ در اینستاگرام در کدام دسته قرار می گیرید فکر کنید. این نکته می تواند به برقراری ارتباط شما با کاربران کمک کند. اگر بدانید چه می خواهید باشید، می توانید تشخیص بدهید چه کسی شما را دنبال خواهد کرد. اینگونه به برنامه مشخصی برای تولید محتوا مطابق با سلیقه مخاطب و توانایی خود خواهید رسید. اگر گام نخست را اصولی بردارید، مخاطبان ابتدایی شما تبدیل به کاربرانی وفادار خواهند شد . به تبلیغات بدون درخواست شما خواهند پرداخت. این اتفاق یعنی دیده شدن بیشتر و بیشتر و پرسونال برندینگ قوی شما.
گام دوم
در این مرحله از پرسونال برندینگ در اینستاگرام، باید به کاربردهای برند شخصی خود فکر کنید. مجددا با پرسش هایی از خودتان به این کاربردها برسید:
- پیج اینستاگرام شما چگونه می تواند به کاربران کمک کند؟
- چگونه می توان علاوه بر ارائه راهکار به مخاطب، احساس خوب را هم به او منتقل کرد؟
- نیاز مردم چیست؟ می توانم کاری برای رفع این نیازها انجام بدهم؟
ساخت پیج اینستاگرامی بدون هزینه و به آسانی امکان پذیر است. اما برای پرسونال برندینگ در اینستاگرام باید چیزی برای ارائه داشته باشید که توجه کاربر را به اکانت شما جلب کند. همراه با دغدغه و نیاز مردم بودن می تواند محبوبیت شما را دو چندان کند. گاهی نیازی به دادن راهکارهای علمی و منطقی وجود ندارد و می توان با انتقال حال خوب به افراد آنها را تبدیل به مخاطب وفادار کرد. افراد، جایی به دنبال پاسخ سوالات خود می گردند که همراه با پاسخ، حال و احساس خوب هم دریافت کنند.
گام سوم
بعد از که هستم و چه کاربردی دارم نوبت به چگونه خواهم بود می رسد. قالب تولید محتوا در اینستاگرام بیشتر بر پایه محتوای تصویری پایه گذاری شده است. انتشار ویدئو و عکس در این شبکه اجتماعی پر مخاطب، بازدید بیشتری نسبت به کپشن و محتوای متنی خواهد داشت اما این مسئله بدین معنا نیست که متن خوانده نمی شود. کاربران اینستاگرام اغلب بصری هستند و با محتوای تصویری ارتباط بهتری برقرار می کنند.
در این مرحله باید از خود بپرسید که پیام خود را چکونه به دست مخاطب می خواهید برسانید؟
ساخت ویدئو، عکس، تصاویر گرافیکی و محتوای متنی جذاب و صمیمی می تواند کاربران بیشتری را به پیج شما بکشاند. برای انتشار محتوا، در هر قالبی که انتخاب می کنید، به انتقال هویت بصری خود بپردازید. داشتن رنگ اختصاصی در طراحی، پوشش واحد و مشخص در هر ویدئو یا تصویر، جمله آغازین یا پایانی خلاقانه و صمیمی در کپشن می تواند پرسونال برندینگ در اینستاگرام را تشکیل دهد.
بدون داشتن یک برند، نمی توانید برای کاری که انجام می دهید شهرت بسازید. «هنری فورد»
جمع بندی
امروزه اینستاگرام پر طرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران به شمار می آید. برای ساخت یک پیج و ایجاد محبوبیت برای آن، نیاز به برندسازی شخصی کاملا مورد نیاز است. با اجرای هر جه بهتر پرسونال برندینگ خود، می توانید در هر زمینه ای که فعالیت می کنید انتخاب اول کاربران باشید. امیدوارم این محتوا مفید بوده باشد، برای بهتر شدن پیج اینستاگرامت همین حالا اقدام کن.
پرسونال برندینگ در اینستاگرام، فرآیند کسب شهرت و اعتبار نام شما از طریق شناخته شدن توسط کاربران است.
استفاده از نام و اعتبار شخصی حقیقی یا حقوقی، به منظور کسب شهرت و حتی مقاصد تجاری و اقتصادی محسوب می شود.
دیدگاهتان را بنویسید