برند سازی آنلاین، راهی برای ورود به ذهن مخاطب از گوشی!
مسیری کم هزینه و تاثیرگذار برای تبلیغات میشناسید؟ اینکه مخاطب با نام و آوازهی برند شما خو بگیرد میتواند بهترین تبلیغ برای شما و کسب و کارتان باشد. برای رسیدن به این مهم باید در معرض دید مخاطب قرار بگیرید. با توجه به وابستگی افراد به اینترنت، استفاده از برند سازی آنلاین این امکان را به وجود میآورد که گوش و چشم مخاطب با برند شما آشنا شود.
برند سازی آنلاین چیست؟
این مفهوم اشاره به استراتژیهای بازاریابی دارد. در این مفهوم به جهت مطرح کردن برند در فضای آنلاین دست به اقداماتی زده خواهد شد. در دنیای عجین شده با اینترنت امروز، با توجه به میزان استفاده و اعتماد افراد از شبکههای اجتماعی فعالیت برند تجاری میتواند بهترین تریبون باشد. برند سازی در فضای مجازی حتی از دنیای واقعی و فیزیکی مهمتر است. شما در فضای اینترنت با طیف گستردهای از مخاطب با سلایق گوناگون و سنین مختلف روبرو هستید که میتوانند به مشتری تبدیل شوند. قوی بودن استراتژی تبلیغ شما به برندسازی هر چه بهتر کمک خواهد کرد. هر روز در دسترس بودن محتوا برای مخاطبی که به استفادهی هر روزه از اینترنت وابسته است، میتواند برند شما را ملکهی ذهن آنها کند.
برند، توصیفی مختصر از کسب و کار است. برندسازی ابزاری است برای جذب مشتری و اعتماد سازی هر چه بیشتر برای آنها که منجر به افزایش فروش و مقبولیت میشود. گاهی این افزایش مقبولیت مهمتر از فروش است. شاید مخاطبی که الان با شما خو گرفته است توانایی یا قصد خرید نداشته باشد اما مقبولیت باعث میشود گوشهی ذهنش بمانید برای روز موعود. چه بسا به تبلیغ برای شما و معرفی به اطرافیان هم بپردازد.
چرا برند سازی آنلاین؟
بررسی مزایای هر ابزاری به انتخاب آگاهانه و درست کمک خواهد کرد. بررسی همه جانبهی یک پیشنهاد جدید اولین مرحله برای یک انتخاب درست است.
- دسترسی به مخاطبین بدون محدودیت جغرافیایی: کسب و کار شما محدود به محله و شهر و حتی کشور محل سکونت نخواهد بود. میتوانید با نفوذ به بازارهای جدید محصول یا خدمات خود را به افراد در هر منطقه جغرافیایی در جهان عرضه کنید. این روش میتواند شما را به مشتریهای بیشتری متصل کند، بنابراین با توسعه فروش و افزایش سود روبرو خواهید شد.
- ایجاد محتوای تولید شده توسط مخاطب: باکس کامنتها را دست کم نگیرید. افراد 50 درصد بیشتر از محتوایی که خودتان تولید کردهاید، به آنچه کاربران دیگر گفتهاند اعتماد میکنند. مشتری بعد از دیدن و پسندیدن محصول شما، با خواندن نظرات مثبت دیگران اعتماد پیدا میکند. حتی انتقادات وارد شده به پستی که گذاشتید هم میتواند موثر واقع شود.
- همکاری با برندهای دیگر: یکی دیگر از مزایای این ابزار، محقق شدن فرصت همکاری با برندهای دیگر است. شما از شهرت و مقبولیت برند انتخاب شده استفاده خواهید کرد و زیر سایهی آن رشد خواهید کرد.
- اعتبار سازی: با حضور بیست و چهار ساعته و بدون تعطیلی در فضای مجازی، امکان خرید مشتری در هر ساعت و روزی را فراهم میسازید. دیده شدن برند شما و کیفیت خدمات و محصول میتواند به اعتبار شما بیافزاید. اینکه حضور شما در اینترنت، رضایت مشتری و برخورد خوب شما توسط مخاطب رصد شود میتواند زمینه ساز اعتماد و بالا رفتن اعتبار شما باشد.
- انعطاف پذیری بالا: دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین و برند سازی اینترنتی در چهارچوب خاصی محدود نمیشود. فضای اینترنت دائما در حال تغییر است و همین امر موجب منعطف شدن فضا میشود. با تبیین استراتژی مشخص و تولید محتوای اصولی میتوانید با تغییرات همراه شوید و غافله جا نمانید.
چگونه آنلاین برندسازی کنیم؟
شناخت همهی راههای ممکن و بررسی آنها، فرصت فعالیت بهتر در زمینهی مورد نظر را به شما میدهد. مروری بر متداول ترین روشهای برند سازی خواهیم داشت:
- شبکه اجتماعی: شبکههای اجتماعی در دسترس ترین ابزار برای عامهی مردم هستند. بدون محدودیت سنی میتوانید در اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیسبوک به برندسازی آنلاین بپردازید.
- بهینه سازی برای موتور جستجو: سئو به شما کمک میکند تا سایت خود را به بالاترین جایگاه سرچ گوگل برسانید.
- بازاریابی محتوایی: تولید محتوا میتواند امکان تعامل با مخاطب را به وجود بیاورد. با توجه به نوع کسب و کار و پلتفرم انتشار، محتوای مناسب خود را تولید کنید. محتوا در قالبهای ویدئو، مقالات سایت، تصاویر، اینفوگرافیک و… قابل اجرا هستند.
- اینفلوئنسر مارکتینگ: استفاده از اینفلوئنسرهایی که در زمینه مرتبط با شما برای تبلیغ محصولات.
- افیلیت مارکتینگ: پرداخت پورسانت و پاداش به کسانی که محصول را به فروش برسانند. در این روش افراد با معرفی محصول شما به دیگران و بالا بردن فروش شما، پورسانت دریافت میکنند.
- ایمیل مارکتینگ: ارسال ایمیل برای مخاطبان با مضمون معرفی محصول جدید، آگاهی در مورد تخفیفات و یا حتی تبریک مناسبتها. این روش بسیار موثرتر از آن چیزی است که به نظر میرسد.
- تبلیغات کلیکی: با پرداخت هزینه و استفاده از امکان تبلیغات در سایت میتوانید از مزایای این مورد بهرهمند شوید.
- تبلیغات پولی: با پرداخت هزینه میتوانید تبلیغات خود را در موقعیتهای پر بازدید ارائه کنید. این تبلیغات در هر شبکه مجازی پر کاربردی میتواند روند برند سازی آنلاین شما را تسریع کند.
چیزی که باعث می شود مصرف کننده محصولی را خریداری کند، محتوای تبلیغات است نه شکل ظاهری آن. «دیوید آگلیوی»
جمع بندی
برندسازی، امکان شناخت کسب و کار شما را در اختیار مخاطبان قرار می دهد. برندسازی در فضای مجازی و با استفاده از بستر اینترنت می تواند امکان دیده شدن و شناخته شدن شما رو دو چندان کند. برای انجام این کار می توان از ابزارهای بسیاری استفاده کرد. برای انتخاب رسانه و ابزار مناسب، استفاده از تجربه و دانش مشاوران این امر حائز اهمیت است. من، زهرا شایق، کارشناسی ارشد کارآفرینی و مدیر شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم. با سابقه سالها مشاوره موفق در زمینه برندینگ و مارکتینگ تا رسیدن به اهداف شغلی تان در کنار شما هستم. برای شروع برندسازی، همین حالا اقدام کن.
این فرآیند با معرفی کسب و کار و اهداف آن به مخاطب ها، به کسب اعتبار و محبوبیت بین آنها منجر می شود.
از قالب های مختلف تولید محتوا و رسانه های متنوع انتشار آنها می توان برای برندسازی آنلاین استفاده کرد.
دیدگاهتان را بنویسید