کمپین تبلیغات اینستاگرام، راهی برای افزایش فروش و بازدید
برگزاری فعالیت های مختلف و در عین حال همسو به منظور افزایش فروش، جذب مخاطب و برندینگ، کمپین نامیده می شود. کمپین ها با اجرای فعالیت های برنامه ریزی شده در بازه زمانی مشخص و مناسب، برای دستیابی به اهداف فردی یا تجاری اجرا می شوند. من، زهرا شایق، دانش آموخته دیجیتال مارکتینگ با مدرک رسمی از شرکت GOOGLE و مدیرعامل شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم. در این مقاله قصد دارم اطلاعاتی در مورد کمپین تبلیغات اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذارم. با من همراه باشید.
کمپین در اینستاگرام چیست؟
اکثر اوقات محتوای روزانه و معمولی پیج های اینستاگرامی با هدف حفظ کاربران و آگاه سازی مخاطب ها از برند، خدمات و محصولات انتشار می یابند. در مقابل، کمپین تبلیغات اینستاگرام مانند پست های روزانه نیست و برای دستیابی به هدفی مخصوص در یک بازه زمانی مشخص و محدود انجام می شود.
در شبکه های مجازی و علی الخصوص اینستاگرام، برای این که بتوانید با تبلیغات به هدف تان (فروش، برند سازی، افزایش دنبال کننده) دست پیدا کنید، باید فعالیت هایی برنامه ریزی شده را در برنامه خود بگنجانید. برخلاف روش تبلیغات معمول در فضای مجازی و انتشار پست و استوری روزانه، نتایج کمپین ها قابل سنجش و اندازه گیری هستند. در واقع می توان گفت کمپین در اینستاگرام قابل لمس تر است و در مدت زمانی که اجرا می شود، می توان نتایج آن را مورد بررسی قرار داد.
مزایای کمپین تبلیغات اینستاگرام
کمپین تبلیغات اینستاگرام را می توان از جهات مختلف مفید و با ارزش دانست. فعالیت روزانه در پیج های اینستاگرامی برای آگاهی بخشی و جلب اعتماد افراد بسیار مهم هستند اما نمی توانند به خوبی مخاطبان جدید را جذب کنند. برای انجام این کار، نیاز به شوکی اساسی و تبلیغاتی گسترده هر مانند برگزاری کمپین تبلیغات در مشهد وجود دارد. دیگر مزایای این فرآیند تبلیغاتی برای کسب و کارها، از این قرار است:
- پیشرفت سریع و دستیابی به اهداف کسب و کار
- افزایش فروش
- تشویق کاربران منفعل به لایک و کامنت گذاری و دریافت ایمپرشن مناسب
- تاثیرگذاری بر مخاطب و افزایش سود با صرف هزینه حداقلی
- جذب مخاطبان جدید
- آشنایی بیشتر کاربران با محصول یا خدمات پیج
- تبدیل بازدید کنندگان به مخاطب وفادار
- ایجاد تمایز نسبت به رقبا
اهمیت استفاده از کمپین چیست؟
بنیاد کار و فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، به اشتراک گذاری عکس های مختلف و ویدئوهای کوتاه است. این شیوه انتشار محتوا، به اطلاع رسانی نسبت به جزئیات محصول یا خدمت قابل ارائه منجر خواهد شد. این آگاهی بخشی، به اعتبار و محبوبیت کسب و کار شما خواهد افزود.
کمپین تبلیغات اینستاگرام برای اولین بار در سال 2015 در بستر این شبکه اجتماعی شروع به کار کردند. از آن سال تا به امروز بیلیون های کمپین موفق و ناموفق برگزار شده و برگزار خواهد شد. مهم ترین عوامل اهمیت استفاده از این شیوه تبلیغات بر اساس آمار قبت شده بدین شرح هستند:
افزایش مخاطب:
بر اساس آمار ثبت شده، پیج هایی که در سال نخست برگزاری کمچین شرکت کردند بین سال 2015 تا سال 2016، بیش از 100 درصد افزایش مخاطب داشته اند.
افزایش زمان بازدید از پیج:
با بالا رفتن بازدید پیج و با اجرا و ارائه خدمات کمپین، بازدید روزانه پیج افزایش خواهد یافت. با بیشتر شدن کاربرانی که از صفحه کسب و کار شما دیدن می کنند، بر محبوبیت و اعتبار مجموعه تجاری شما نیز افزوده خواهد شد.
محتوای بصری
افراد، نسبت به دیدن و مشاهده عکس، تصویر گرافیکی و ویدئو رغبت بیشتری دارند تا خواندن متن. در واقع می توان گفت در دنیای امروز افراد بیشتر به دنبال درک سریع محتوا در چند ثانیه و در قالبی جذاب هستند. کمبود زمان و روی دور تند بودن زندگی ماشینی فرصت مطالعه های طولانی را افراد گرفته و می توان با طراحی و انتشار تصویری جذاب به جلب توجه و نظر کاربران پرداخت. با برگزاری کمپین تبلیغات اینستاگرام، با توجه به کاربرد اصلی این شبکه اجتماعی که بر پایه محتوای بصری بنا شده است می توان بازخورد مناسب تری را دریافت کرد.
تعیین مخاطب هدف
اینستاگرام این امکان را در اختیر شما قرار می دهد تا با استفاده از فیلترهای موجود، محتوای انتشار یافته خود را به سمع و نظر مخاطب هدف خود برسانید. با استفاده از این امکان می توانید از سرمایه گذاری خود برای تبلیغات و ایجاد کمپین، بالاترین بازدهی و نتیجه را دریافت کنید.
محتوا آتش است، رسانه های اجتماعی بنزین. «جی بیر»
جمع بندی
برگزاری کمپین تبلیغات اینستاگرام، فرصتی کوتاه برای برخورداری از مزایای بسیار است. کسب و کار شما در زمانی مشخص می تواند به معرفی محصول جدید، جذب مخاطب، افزایش فروش، تبدیل مخاطبان قبلی به کاربران وفادار، برقراری ارتباط با مشتری و مزایای بسیار دیگر پرداخت. ما در شرکت فرداد ارتباطات شایق برای برگزاری کمپین تبلیغات در مشهد و تدوین استراتژی آن در کنار شما خواهیم بود. از این فرصت برای نزدیک شدن به اهداف تجاری خود استفاده کنید. برای تحقق اهدافت همین حالا اقدام کن.
برگزاری فعالیت های مختلف و در عین حال همسو به منظور افزایش فروش، جذب مخاطب و برندینگ، کمپین نامیده می شود.
اینستاگرام از پر بازدیدترین شبکه های اجتماعی به شمار می رود و به همین دلیل بستری خوبی برای برگزاری کمپین به شمار می رود.
دیدگاهتان را بنویسید