مدیریت تبلیغات گوگل چیست؟ 4 خدمت مدیریت تبلیغات
این روزها تبلیغات در فضای اینترنت، در مقایسه با تبلیغات سنتی از توجه بیشتری برخوردار است. دنیا، به سمت اینترنتی شدن و تبدیل شدن به دهکده جهانی پیش می رود. ابزارهای متفاوت و مختلفی برای اجرای تبلیغات در فضای وب وجود دارد و یکی از این ابزارهای پر کاربرد، گوگل ادز است. من، زهرا شایق، دانش آموخته دیجیتال مارکتینگ با مدرک رسمی GOOGLE و مدیرعامل شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم. در این مقاله می خواهم مطالبی را در رابطه با مدیریت تبلیغات گوگل، با شما به اشتراک بگذارم. با من تا انتهای این متن همراه باشید.
مدیریت تبلیغات گوگل
در دنیای امروز مدیریت تبلیغات گوگل، گام بسیار مهمی برای شناخت یک برند به شمار می رود. با استفاده از این ابزار جهانی، تبلیغات شما در اینترنت به انتشار می رسد. با پرداخت هزینه می توانید به تبلیغات در گوگل ادز بپردازید و برند شما با افزایش بازدید به شهرت بالا خواهد رسید. یکی از مهمترین مزایای استفاده از این سیستم، نحوه دریافت بازخورد شما در اینترنت خواهد بود. به عبارتی این سیستم تبلیغاتی به شما این امکان را خواهد داد که از بازخورد تبلیغات خود در اینترنت و گوگل مطلع شده و آن را منتشر کنید. این فرآیند به بهبود و دریافت نتایج بهتر نیز کمک خواهد کرد.
گوگل ادز چیست؟
سیستم تبلیغاتی گوگل، تبلیغات شما را به دسته های زیر که در فضای اینترنت فعال هستند ارائه می شود. با مدیریت تبلیغات گوگل می توانید کسب و کار را به دید این افراد برسانید:
- کاربرانی که در اینترنت مشغول گشت و گذار هستند.
- کسب و کارهایی که قصد دارند تبلیغات خود را به مشتری های بالقوه نمایش دهند.
- مخاطبان رسانه های اینترنتی مانند وب سایت ها و اپلیکیشن هایی که می خواهند با نمایش این تبلیغات، به درآمد برسند.
خدمات مدیریت تبلیغات گوگل
ارائه خدمات در گوگل در قسمت های مختلفی اجرا می شود. با مدیریت تبلیغات گوگل می توانید در دسته های زیر به انتشار تبلیغ برای کسب و کار خود بپردازید:
- موتور جستجوگر گوگل: شامل تبلیغاتی هستند که از طریق موتور جستجوی گوگل منتشر می شوند و و به صورت روزانه از آن استفاده می شود. این شیوه با سرچ کلمه یا عبارت خاص انجام می شود.
- شبکه نمایش گوگل: در این شیوه تبلیغاتی از تعدادی وب سایت استفاده می شود. آگهی ها و تبلیغات در بخشی از دارایی های متعلق به Google مانند یوتیوب و جیمیل و ده ها شبکه تبلیغاتی غیر Google منتشر می شوند.
- تبلیغات یوتیوب: این شیوه تبلیغاتی به وسیله محتوای ویدیوئی انجام می شود. این رسانه دیجیتال و اینترنتی کاملا در دسترس است و این روزها توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. یوتیوب را می توان بسترمناسبی برای تبلیغ و آموزش به شمار آورد.
- تبلیغات خرید گوگل: شامل تصاویر و اطلاعات از قیمت و سایر اطلاعات مورد نظر از سایت های تجارت الکترونیکی است که میزبان میلیون ها محصول هستند.
مخاطب و مدیریت تبلیغات گوگل
در سرویس تبلیغاتی گوگل، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار میتوانید بر اساس معیار های مختلف مخاطبان هدف خود را با دقت بالایی مشخص کنید. مشاور و مدیریت تبلیغات مجموعه تجاری، با شناخت مخاطب هدف می تواند بهترین تبلیغ را برای شما در مناسب ترین رسانه ارائه دهد. مخاطبین را در مدیریت تبلیغات گوگل می توان اینگونه دسته بندی کرد:
- رده سنی: کسانی که در یک بازه سنی مشخص قرار دارند.
- علایق: شناخت سلیقه و علاقه کاربران.
- جنسیت: شناسایی جنسیت مخاطب.
- مکان: موقعیت مکانی کسانی که در یک قاره، کشور، شهر یا حتی محله زندگی می کنند.
- دستگاه: کاربران از کامپیوتر، تبلت یا گوشی استفاده می کنند.
جمع بندی
تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز یکی از راه های متداول و مرسوم برای انجام تبلیغات هستند. کسب و کارها با استفاده از این ابزار تبلیغاتی می توان در قالب های مختلفی به اجرای تبلیغات پرداخت. این شیوه تبلیغات، بدون در نظر گرفتن محدودیت جغرافیایی می توانند شما را به مخاطب هایی از اقصی نقاط دنیا متصل کنند. برای اجرای هر چه بهتر تبلیغات در بستر این ابزار جهانی، پیش از هر کاری باید از دانش و آگاهی کارشناسان فعال در این حوزه استفاده کنید. مشاوران تبلیغات و مدیران این حوزه می توانند بهترین و موثرترین شیوه تبلیغات را برای کسب و کار شما پیشنهاد دهند. برای انجام مشاوره و بهبود روند تبلیغات کسب و کار خود، همین حالا اقدام کن.
در وهله اول وجود و خلق محتوا به دلیل جستجو بوده است. «لی اودن»
سیستم تبلیغاتی گوگل، تبلیغات شما را به گروه های فعال در فضای اینترنت ارائه می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید