توسعه برندینگ در مشهد چگونه انجام می شود؟
هر برند و نام تجاری برای رشد و پیشرفت کسب و کار خود نیازمند توسعه برندینگ است. هیچکس از رکود و ثبات در کسب و کار راضی نیست و مدیر موفق کسی است که همواره به پویایی و پیشرفت کسب و کار خود فکر کند. من زهرا شایق مدیرعامل فرداد ارتباطات شایق و کارشناسی ارشد کارآفرینی گرایش کسب و کار هستم. در این مقاله قصد دارم اطلاعاتی را در راستای توسعه برندینگ در مشهد با شما به اشتراک بگذارم. تا پایان این متن با من همراه باشید.
توسعه برندینگ چیست؟
Branding Development فرآیندی استراتژیک در راستای خلق و ایجاد تمایز محصولات و خدمات تصویر برند نسبت به رقبا است. فرآیند توسعه برندینگ در مشهد به برقراری ارتباط با مخاطب هدف و تقویت برند خواهد شد. این پروسه، فرآیندی ادامه دار است که می توان در آن متناسب با هر زمان و موقعیتی از استراتژیهای مختلف و متنوع استفاده کرد. پس می توان گفت استراتژی های مورد استفاده در توسعه برندینگ قابل تغییر خواهند بود.
انواع توسعه برندینگ در مشهد
توجه داشته باشید با توجه به استراتژی های کلان تعریف شده برای کسب و کار و وضعیت برند، اعم از استراتژی های کلان برند، منابع برند، ماهیت و ویژگی برند روش های مختلفی برای توسعه ی برند تعریف می شود.
در ادامه 4 استراتژی توسعه برندینگ در مشهد را که پر کاربرد ین هستند معرفی خواهیم کرد.
استراتژی برند گسترش خطی محصولات (Line Extension Product)
استراتژی گسترش خطی شامل تولید و ارائه محصولات و خدمات اضافی در جهت پاسخ به نیاز مشتریان است. مانند اپل که محصولات خود را به شیوه های مختلف گسترش میدهد.
استراتژی گسترش برند (Brand Extension )
در استراتژی گسترش برند، برند موجود محصول و خدماتی را در یک بازار جدید ارائه میدهد. البته این فرآیند بعد تثبیت و تحکیم برند اصلی در بازار مورد نظرش، صورت می پذیرد.
استراتژی برند جدید (New Brand)
زمانی از این استراتژی استفاده می شود که شرکت و کمپانی قصد خلق برندی جدید به موازات محصول و برند موجود را داشته باشد. معمولا این برندهای جدید در بازاری کاملا متفاوت و جدید از برند قبلی فعالیت می کنند.
استراتژی برند های چندگانه (Multi Brand)
استراتژی برندهای چندگانه در مقابل استراتژی گسترش خطی محصول صورت می گیرد. در این استراتژی محصول و خدمت مشابه با برندی متفاوت به بازار عرضه می شوند.
چک لیست توسعه برندینگ
توسعه برندها به یک طبقه یا گروه جدید از محصول، طبق تحقیقات در 83 – 84% موارد شکست خورده است. بنابراین اگرچه گسترش برند در یک Category جدید آسان جلوه می کند حتی در مورد طبقه هایی که “بسیار سود آور به نظر می رسد”، واقعیت چنین نیست و شما حتما باید استراتژی های توسعه کسب و کار و برند خود را مشخص کنید.
تیم استراتژی توسعه برندینگ در مشهد باید فاکتورهای متنوعی را برای راه اندازی و اجرای توسعه برند در نظر بگیرد. این چک لیست شامل آمادگی بازار، پتانسیل شکست محصولات به وسیله خودشان یا رقابت با محصولات موجود، و سطح تعامل و مشغولیت مشتری با خانواده برند می شود. این موارد مسائل ضروری است که نیازمند تجزیه و تحلیل گسترده داده ها، است.
توجه به نام فعلی برند
اگر تصمیم دارید که از اسم برند اصلی خود به عنوان بخشی از توسعه ی برندتان استفاده کنید، از معماری برند غافل نشوید. استفاده از نام برند اصلی در کنار نام محصول جدید به عنوان یک برند مادر را به عنوان امضا و پشتیبان نام جدید در نظر بگیرید.
استفاده از نام برند اصلی در نام محصول جدید در هنگام گسترش برند به عنوان اعتباری برای برند جدید، از برند اصلی شما می کاهد، اما برای شما امکان مانور بیشتری در مورد توسعه ی برند فراهم می کند.
برگزاری کمپین برای معرفی محصول جدید
سعی کنید فعالیت های بازاریابی و توسعه برندینگ در مشهد برای محصول ناشی از گسترش برند جدیدتان به اندازه فعالیت های بازاریابی و برندسازی برند اصلی باشد، در این صورت شما موفق ترین توسعه برند را تجربه خواهید کرد.
نکات توسعه بدندینگ موفق
در ابتدای راه توسعه برندینک در مشهد شما یک چشم انداز روشن و واضح را تعیین کرده اید و رضایت مدیران ارشد را نیز کسب کرده اید. پیش از آنکه برای طراحی لوگوی جدید اقدام کنید باید عوامل مهم در راه اندازی یک برند جدید را بدانید، بعد از آن می توانید وارد مراحل دیگر شوید.
در جهت توسعه استراتژی معماری برند، ابتدا باید بدانید معماری برند چیست؟
اگر بخواهیم صادقانه به مسئله نگاه کنیم، مصرف کنندگان در این دوره و زمانه صرفا به دنبال خواسته ها و نیازهای خود هستند. در آخر کار آنها سراغ برندی خواهند رفت که مشکل را حل کند. باید بیاموزید چگونه ارزش برند خود را به وسیله ی اعمال نفوذ رسانه های اجتماعی، بهینه سازی محتوا و تجربه کاربران از وب سایت خود را، بهبود ببخشید.
استراتژی پیام برندتان در مورد نام تجاری شما چه می گوید؟
وقتی یک نام تجاری قوی و سازگار در طول زمان ساخته می شود، همچنان بهترین ضمانت برای فروش آینده است. اگر مایلید بدانید چگونه این اتفاق ممکن می شود نگاهی به ” استراتژی های برندسازی در دنیای دیجیتال متفاوت است” بیاندازید.
بیاموزید چگونه شرح موقعیت و شعار را برای انجام کارهای سنگین طراحی کنید و در دل استراتژی برندتان باشید. طراحی استانداردی را ایجاد کنید که تا مدت زمان طولانی در آینده الهام بخش باشد.
توسعه برند فرآیندی استراتژیک است و در بازه ی زمانی طولانی تری به نتیجه خواهد رسید. برای کسب اطمینان از موفقیت گسترش برند و کسب و کارتان موارد و مراحل معرفی شده در این مقاله را به ترتیب طی کنید و از رصد وضعیت برند و کسب و کارتان غافل نشوید.
برندینگ، راه دستیابی به اعتبار و پذیرفته شدن توسط مخاطبان ست.
جمع بندی
هر کسب و کار و نام تجاری، برای بهبود عملکرد خود و پیشرفت ونوسعه برندینگ خود در تلاش است. توسعه می تواند به وسیله اضافه شدن محصولی جدید به خط تولید در سایه ی نام قبلی برند و یا با نامی جدید صورت بگیرد. من زهرا شایق هستم و با تجربه سالها مشاوره برندینگ موفق، می توانم همراه شما برای توسعه برندینگ در مشهد باشم. برای توسعه، همین حالا اقدام کن.
سعی کنید فعالیت های بازاریابی و توسعه برندینگ در مشهد برای محصول ناشی از گسترش برند جدیدتان به اندازه فعالیت های بازاریابی و برندسازی برند اصلی باشد، در این صورت شما موفق ترین توسعه برند را تجربه خواهید کرد.
فرآیندی استراتژیک در راستای خلق و ایجاد تمایز محصولات و خدمات تصویر برند نسبت به رقبا است. فرآیند توسعه برندینگ در مشهد به برقراری ارتباط با مخاطب هدف و تقویت برند خواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید