آموزش برندینگ، راه رسیدن به شهرت و اعتبار
برندسازی گامی مهم برای ایجاد مقبولیت و شناخته شدن کسب و کار به شمار میرود. در برندسازی محصول، خدمات و هویت کسب و کار شما برای مخاطب و مشتری برجسته شده و به جلب اعتماد و تبدیل مخاطب به مشتری منجر میشود. انجام این پروسه به آگاهی و دانشی نیاز دارد تا مسیر را برای شما و کسب و کارتان هموار کند. در این محتوا به نکات مهم در آموزش برندینگ خواهیم پرداخت. امید داریم قسمتی از موفقیت شما در این مسیر باشیم.
برندینگ چیست؟
برندسازی به منظور رسیدن به محبوبیت و کسب اعتبار انجام میشود. این مهم میتواند برای شخص یا کسب و کار صورت بگیرد. در این پروسه تلاش میشود تا شما یا کسب و کارتان به شهرت و اعتبار بین مخاطبان برسید. با شناخته شدن کسب و کار و جلب اعتماد مشتری میتوانید به گزینه اول آنها بدل شده و در نتیجه به اهداف شغلی خود نزدیک شوید.
قواعد و مراحل برندسازی اصلی آموزش برندینگ
برای شروع ابتداییترین کار آشنایی با مراحل آن است. با توجه به این مراحل و چک کردن آن با کسب و کار خود میتوانید فاصلهی خود با برندسازی حرفهای را بسنجید. بهترین کار برای برندسازی موفق بهرهمندی از دانش و تجارب کارشناسان این حوزه است. قدم اول را بردارید و اطمینان داشته باشید ما در شرکت فرداد ارتباطات شایق، با آموزش برندینگ در مشهد همراه شما هستیم.
ساخت نام و نشان تجاری
نام: انتخاب نام مناسب برای کسب و کار میتواند معرف هویت برند و حیطه شغلی شما باشد. در انتخاب نام به کوتاه بودن و سهولت خوانش آن برای مخاطب توجه کنید. اسامی پر طمطراق شاید خاص بهنظر بیایند اما اسمی که در ذهن مخاطب نماند و یا تلفظ سختی داشته باشد چگونه میتواند شما را در ذهنش ماندگار کند؟ کوتاه و مختصر اما عمیق و پر مفهوم باشید تا در خاطره و حافظه افراد جا خوش کنید.
نشان: نشان، آرم یا لوگو شرکت میتواند نمایی از هویت برند و ماهیت وجودی آن را به مخاطب عرضه کند. این مرحله از آموزش برندینگ بر اهمیت انتخاب رنگ سازمانی و طراحی لوگو توسط گرافیستی خلاق و ماهر تأکید دارد. پیچیده بودن لوگو میزان موفقیت شما را پایین میآورد. اینکه مخاطب با دیدن لوگو یا آرم شرکت مجبور باشد از شما بپرسد “این الان یعنی چی؟!” اتفاق خوبی نیست. ساده و مینیمال و با جزئیات کم به بیان هویت کسب و کار خود در قالب طرح و رنگ بپردازید و منحصر به فرد باشید.
مهیا کردن زیرساختها
برای شروع فعالیت باید ابزارهای مورد نیاز را مهیا کرد و به قول معروف اول چاله را کند و بعد منار را دزدید!
محل کار، اعضای تشکیل دهندهی شرکت، کارمندان، تیم فروش، محصولات و خدمات و… میتوانند زیرساختهای لازم برای استارت تبلیغات و برندینگ به شمار بیایند.
مشخص کردن مزیت
مزیت شما نسبت به کسب و کارهای مشابه و رقبا چیست؟ چه چیزی باید مشتری را متقاعد کند که انتخاب شما از بین رقبا برایش بهتر است؟ اعطای تسهیلاتی مانند گارانتی محصول، امکان مرجوعی با پرداخت وجه، پشتیبانی 24 ساعته، تضمین کیفیت و… میتواند مزیت خاص کسب و کار شما باشد.
تبلیغات
تبلیغات هدفمند و مستمر را در دستور کار خود قرار دهید. تبلیغات باید به طور مستمر و خلاقانه اتفاق بیفتد. تبلیغ کوتاه مدت، تاثیر کوتاه مدت دارد و بعد از اتمام دوره تبلیغ شما و محصول نیز فراموش میشوید. در این زمینه از تجربیات متخصصین این امر استفاده کنید و اگر دانش زیادی در این زمینه ندارید، شرکت شایق میتواند به هدفمند شدن تبلیغات شما کمک کرده و از اتلاف بودجه جلوگیری کند.
شناسایی مخاطب هدف و توجه به نظرات مشتری
در این مرحله از آموزش برندینگ باید در نظر داشته باشید که شناسایی مخاطب هدف و بررسی رفتار او از اهمیت بالایی برخوردار است. سعی کنید نیازهای مشتری را بشناسید و در صدد رفع آنها برآیید. همیشه پذیرای نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتری باشید. ایدههای مناسب برای بهبود روند کسب و کار را از بین آنها بیابید و عملی کنید. شک نکنید وقتی احساس شنیده شدن به مشتری بدهید علاوه بر موفقیت برندسازی، او را تبدیل به مبلّغ محصول و برند خود کردهاید.
نوآوری، ایدهپردازی
همواره خلاق باشید. مزیت شما با رقبا که باعث میشود انتخاب شوید، خلاقیت و ایدههای بکر است. مشتری کسب کاری که حرف جدیدی برای زدن دارد را انتخاب خواهد کرد. ایدههای خود را در راستای توسعه کسب و کار و ارائه محصول و خدمات به کار ببندید. از تیمی خلاق برای تبلیغات استفاده کنید تا آنچه هستید را متفاوت با دیگران به مخاطب انتقال دهد.
توسعه و تعامل سازنده
از یکنواختی و رکود دوری کنید. کسب و کار شما باید پویا و رو به رشد باشد و برای گسترش دائمی آن بکوشید. با پیروی از آموزش برندینگ و کسب شهرت و اعتبار از سوی مخاطب، مطمئنا با افزایش گسترهی مشتریها روبرو خواهید شد. برای توسعه و بزرگتر شدن کسب و کار برنامه ریزی کنید تا در چاه شکست عرضه و تقاضا نیفتید. برای تغییرات آماده باشید و همیشه برای اتفاقات پیش بینی نشده مجهز باشید. در مسیر توسعه کیفیت را فدای کیفیت نکنید و با ارتقای کیفیت بازار تحت کنترل خود را بزرگتر کنید.
تولید و انتشار محتوای آموزشی
در زمینهی فعالیت خود و به منظور آگاهی سازی نسبت به محصول یا خدمات، به انتشار محتوای آموزشی بپردازید. شیوهی ماهیگیری را به مخاطب بیاموزید و این اطمینان را ایجاد کنید که برای انجام هر چه بهتر پروسه صید ماهی در کنارش هستید. این کار اعتماد مخاطب را نسبت به شما بیشتر میکند و با افزودن اعتبار به شما منجر به ثبت برند شما در ذهن مشتری میشود. امیدوریم با طی مراحل آموزش برندینگ، به جایگاهی که لیاقت کسب و کار شماست دست پیدا کنید.
جمع بندی
برندینگ، بخشی مهم و تاثیرگذار برای هر کسب و کار است. با برندسازی اصولی و درست میتوانید به شهرت و اعتبار در بازار و نزد مخاطبین برسید. برندینگ، از مراحل مختلفی تشکیل یشود که میتوان با رعایت آنها و پیروی از رهنمونهای مشاورین این امر به انتخاب اول مشتری تبدیل شد.
من، زهرا شایق، دانش آموخته دیجیتال مارکتینگ با مدرک رسمی از شرکت GOOGLE، مدیر شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم. با تجربهی دهها مشاوره موفق در زمینه دیجیتال برندینگ و مارکتینگ، آمادهی ارائه مشاوره به کسب و کار شما خواهم بود. برای بهبود روند کسب و کار خود با ما در تماس باشید.
برندینگ هنر شناساندن هویت و برند کسب و کار شما به مخاطب و کسب شهرت و اعتبار بین آنهاست. با شناخته شدن توسط مخاطب به انتخاب اول آنها تبدیل شده، به تحقق اهداف شغلی خود نزدیک خواهید شد.
دیدگاهتان را بنویسید