جایگاه مدیریت تبلیغات در برندسازی چیست؟
برندسازی یکی از مهم ترین اصول هر کسب و کاری محسوب می شود و باید با استراتژی ها و اصول خاص خود اجرا شود. برند شما در واقع اعتبار شما در نزد مشتری است. برند به مشتریان شما میگوید که چه انتظاری از محصولات و خدمات شما داشته باشند. برند شما، در واقع شخصیت فعلی شما به حساب می آید. در این مقاله می خواهم به تشریح جایگاه مدیریت تبلیغات در برندسازی بپردازم. با من تا انتهای این محتوا همراه باشید.
برندسازی چیست؟
این مفهوم فرآیندی است که طی آن نام برند خود را به گوش مخاطب می رسانید و به کسب اعتبار و محبوبیت می پردازید. برندسازی به شیوه های مختلفی انجام می شود و هدف نهایی آن آگاهی مردم نسبت به نام و برند شماست. یکی از برترین راه های برندسازی در دنیای امروز، تبلیغات است. در دنیای دیجیتال و وابسته به فضای مجازی، تبلیغات زودتر از هر فعالیت و فرآینده دیگری دیده می شود و نام کسب و کار شما را در ذهن مخاطب ثبت می کند.
ابزارهای مدیریت تبلیغات در برندسازی
در مبحث پیش رو، می خواهیم به برندسازی در حوزه دیجیتال مارکتینگ بپردازیم. تبلیغات در بستر اینترنت، با استفاده از ابزارهای مختلفی اجرا می شود. می توان این ابزارها را راهی برای دستیابی به برندسازی موفق به شمار آورد. در واقع، تبلیغات اینترنتی به معنای نشان دادن اشکال و علائم مجموعه تجاری، شعارهای تبلیغاتی و تصاویر مرتبط در رسانه های پر بیننده اینترنتی است.
این فرآیند از طریق تشویق کاربران به استفاده از محصول به تحقق اهداف تبلیغات کمک خواهد کرد. مدیریت تبلیغات در برندسازی را می توان در انواع مختلف اجرا کرد. مدیر تبلیغات با انتخاب روش مناسب تبلیغات به منظور برندسازی و همچنین نظارت بر اجرای درست آن، می تواند کسب و کار شما را برندی موفق و محبوب تبدیل کند. ابزارهای تبلیغات را می توان اینگونه عنوان کرد:
طراحی سایت
امروزه با توجه به گسترش تکنولوژی و دنیای IT، می توان طراحی وب سایت را مهم ترین ابزار برای تبلیغات و برندسازی به حساب آورد. وب سایت شما، شعبه ای از کسب و کار شما در فضای اینترنت است. با طراحی وب سایت مناسب می تواند به انتقال اطلاعات مورد نیاز مخاطب در مورد محصولات یا خدمات را در اختیار آنها قرار دهد. سایت، می تواند شعبه ای از مغازه شما باشد. سهولت دسترسی، دیزاین مناسب سایت، تکمیل بودن محصولات و اطلاعات و پاسخگویی مناسب می تواند از وظایف مدیریت تبلیغات در برندسازی به شمار برود.
سئو
بهینه سازی برای موتور جستجو یا سئو، فرآیندی است که طی آن محتوای متنی سایت شما به بالاترین پیشنهاد گوگل تبدیل می شود. میلیون ها کاربر به طور مداوم و مشخص از موتورهای جستجو برای پاسخ مشکلات و یافتن محصول مورد نیاز خود استفاده میکنند. مدیریت تبلیغات در برندسازی وظیفه انتخاب دسته مشخص و مرتبط با کسب و کار برای تولید محتوای متنی و افزودن آن به قسمت بلاگ وب سایت با توجه به اصول سئو را بر عهده دارد.
لوگو
آرم تجاری یا لوگو، با استفاده از اشکال و خطوط به نشانن دادن خدمات محصول و هویت برند شما می پردازد. در واقع می توان گفت هویت بصری برند شما، لوگو است. این طرح ساده، ملموس و قابل درک است.
کاتالوگ
این نمونه از طراحی گرافیک، فرآیند به تصویر کشیدن محصولات یا خدمات ارائه شده در کسب و کار شما با رویکرد معرفی و آگاهی بخشی در مورد آن به شمار می رود. این ابزار تبلیغات از نظر مدیریت تبلیغات در برندسازی مهم و حائز اهمیت است و می توان با در اختیار مخاطب قرار دادن آن به شناخته شدن برند در کنار تبلیغ محصول منجر شود.
تبلیغات بنری
این شیوه ساده ترین و ابتدایی ترین شیوه تبلیغات دیجیتال است. با توجه به صلاحدید مدیریت تبلیغات در برندسازی، می توان آن را به صورت تمام صفحه یا در سایزهای کوچک تر در اختیار مخاطب قرار دارد. تبلیغات بنری، در سایت ها منتشر می شوند و با ترغیب و تشویق مخاطب می توان آنها را مجاب کرد تا بر روی بنر تبلیغاتی کلیک کند. با کلیک، می توان وارد فعالیت خاصی مانند صفحه فرود خاص یا برخورداری از اطلاعات ویژه شد.
تبلیغات ویدئویی
بر اساس تحقیقات انجام شده، تأثیر هر یک دقیقه ویدئو برابر با هزار کلمه محتوای متنی است. بنابراین می توانید با استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی و قرار دادن لوگو خود در آن به برندسازی کسب و کار خود کمک کنید.
شبکه های اجتماعی
در دنیای امروز رسانه های اجتماعی به عنوان پر مخاطب ترین رسانه های دیجیتال شناخته می شوند. این برنامه های مجازی با توجه به پوشش گسترده این شبکه ها بازاریابان با تبلیغ برند خود می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان بدون محدودیت جغرافیایی دسترسی پیدا کنند. نکته ای که مورد توجه مدیریت تبلیغات در برندسازی قرار گرفته است این است که در تبلیغات رسانه های اجتماعی امکان انتخاب هدفمند مخاطبان با توجه به نوع محصول تولیدی وجود دارد. با وجود این امکان می توانید تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران در شبکه اجتماعی مورد نظر اختصاص دهید.
جمع بندی
نمی توان جایگاه مدیریت تبلیغات در برندسازی را نادیده گرفت. تبلیغات و برندسازی دو مبحث مجزا اما در هم تنیده هستند که تنها با تدوین استراتژی اصولی و اجرای دقیق آن امکان پذیر است. من، زهرا شایق، دانش آموخته دیجیتال مارکتینگ و مدیر عامل شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم. اگر قصد شروع برندسازی و تبلیغات کسب و کار خود را دارید، همین حالا اقدام کنید.
جز فعالیت های بازاریابی در نظر گرفته شده و یک فعالیت تعریف شده و استراتژیک است که می تواند به نحو متفاوتی به رشد و پیشرفت سازمان های اقتصادی کمک کند.
دیدگاهتان را بنویسید