دوره مدیریت تبلیغات چقدر اهمیت دارد؟
مدیریت تبلیغات و اهمیت آن برای شما | تبلیغات اثربخش خواهد بود اگر ...
شک ندارم که همه ی شما، حداقل یکبار تجربه تبلیغات را داشته اید. اینکه تبلیغات شما چقدر برایتان مفید و سود بخش بوده، کاملا بستگی به نحوه مدیریت شما دارد. تبلیغات زمانی نتیجه خواهد داشت که یک مدیریت تبلیغات صحیح پشت آن وجود داشته باشد. مدیریت تبلیغات به این معنی که شما، شخصا بتوانید بودجه ای که به تبلیغاتتون اختصاص می دهید را مدیریت کرده و به طور کلی از این بودجه به بهترین شکل استفاده کنید. توی این مقاله می خوام درباره مدیریت تبلیغات، کاربردهاش و اینکه چه کارهایی انجام بدین که بودجه تبلیغاتتون به هدر نره، صحبت کنم. با من در ادامه این مقاله و معرفی یک دوره با همین محوریت، همراه باشید.
منظور از مدیریت تبلیغات چیست؟
بد نیست در همین ابتدا توجه شما را به یک جمله جذاب و تاثیر گذار از جف آی ریچاردز جلب کنم. این جمله دیدگاه این فرد را در ارتباط با تبلیغات بیان می کند که از نظر خود من، جمله تاثیر گذاری هم است.
“خلاقیت بدون استراتژی هنر و خلاقیت با استراتژی تبلیغات گفته می شود.”
همین جمله برای توضیح تبلیغات کافی است. وقتی که به این جمله از این فرد برخورد کردم، با خودم گفتم واقعا مفهوم تبلیغات به جز این جمله نیست. داشتن خلاقیت و استراتژی در کنار هم، یک تبلیغات مفید را بوجود می آوردند. هیچ کدام به تنهایی برای یک تبلیغ هدفمند و اثربخش کافی نیست. پس چرا خیلی از ما فکر می کنیم، بدون داشتن یک استراتژی و بدون داشتن مدیریت تبلیغات، تنها با اختصاص یک بودجه هنگفت، می توانیم یک تبلیغ موثر و عالی داشته باشیم؟
این یک تفکر اشتباه است. مدیریت تبلیغات در واقع باید به شکلی پیش رود که مخاطب را به دام بیندازد. با من همراه باشید.
چرا تبلیغات مهم است؟
با گذشت زمان، رفته رفته بیشتر مدیران و صنایع از اهمیت بالای تبلیغات مطلع شده اند. اما هنوز خیلی از افراد در ارتباط با اهمیت مدیریت تبلیغات بی اطلاع هستند. در صورتی که عدم آگاهی از این مهم، منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما می شود.
در حقیقت خود این مسئله، یعنی سوء مدیریت در تبلیغات، بزرگترین ضعف صاحبان صنعت محسوب می شود.
طی جلساتی که با مدیران در صنعت ها و حیطه های متفاوت داشته ام متوجه شدم که، بیشتر آن ها می توانند بودجه زیادی را به تبلیغات اختصاص دهند؛ اما به درستی نمی دانند و آگاهی ندارند که چطور و به چه شکلی از آن استفاده کنند. بیشتر این افراد در نهایت نظرشان را در ارتباط با تبلیغات این طور بیان می کنند که: تبلیغات یک مسئله شانسی است، یا اینکه تبلیغات آنچنان هم تاثیرگذار نیست.
شما چقدر با این جمله موافق هستید؟
خود من به شانس اعتقاد دارم، اما به علم و تخصص بیشتر از شانس باور دارم. در صورتی می توانیم از شانس و فرصت در زندگی استفاده کنیم که آن ها را در زمان خود شناسایی کنیم و در موقعیت درستی از آن استفاده کنیم. خب. سوال اینجاست که، این امر چطور ممکن است و چطور میتوان فرصت ها را شناسایی کرد؟ پاسخ این سوال واضح است. با تخصص و علم در این زمینه.
تبلیغاتی که بدون مدیریت درست انجام شود بدون شک با شکست روبرو می شود.
نتیجه گیری و معرفی دوره مدیریت تبلیغات من
همانطور که به نظر می رسد، تبلیغات یکی از مهم ترین مواردی است که بهتر است مدیران و رهبران شرکت ها از آن آگاه باشند و به درستی از آن استفاده نمایند. من، زهرا شایق، دوره ای رو با همین عنوان یعنی “دوره مدیریت تبلیغات” آماده کردم و برای شما در همین وب سایت قرار داده ام. شما می توانید با خرید و استفاده از این دوره تخصصی، به نکاتی در ارتباط با دسته بندی مشتریان، آنالیز رقبا، نحوه تبلیغات، تبلیغات چاپی و دیجیتال و … دست پیدا کنید.
قبل از تصمیم گیری در ارتباط با اختصاص دادن بودجه به تبلیغات، توصیه میکنم حتما در ارتباط با چگونگی انجام این کار اطلاعات کافی بدست آورید. تخصص در مدیریت تبلیغات به این خاطر که میتواند به صورت مستقیم بر فروش و درآمد و سود هرچه بیشتر شرکتها تاثیر بگذارد، همواره تخصصی ارزشمند بوده و زمینههای شغلی گسترده و متنوعی را برای علاقهمندان به این حوزه ایجاد کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید