تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران چه اهمیتی دارد و چگونه اجرا میشود؟
نمایشگاه، فرصتی مناسب و کوتاه برای حضوری پررنگ و موثر است. حضور در نمایشگاه ها می تواند شما را به تعامل سازنده ای با مشتریان و رقبا برساند و چه بسا سود یک سال خود را بتوانید با چند روز حضور در نمایشگاه به دست آورید. من، زهرا شایق، مدیر شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم و در این مقاله می خواهم اطلاعاتی در مورد تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران و چگونگی حضور موثر در آن را با شما به اشتراک بگذارم. تا انتهای این متن با من همراه باشید.
تعیین اهداف، گام اول برای شرکت در نمایشگاه بین المللی
در مقالات پیشین و ویدئوهای آموزشی که می توانید در اینجا از آنها دیدن کنید، به اهمیت حضور در نمایشگاه و تاثیر تبلیغات در این فضا پرداخته ایم. وجه تمایز نمایشگاه بین المللی و نمایشگاه داخلی چیست؟ پیش از تصمیم هر کسب و کاری برای حضور در نمایشگاه بین المللی باید وضعیت و جایگاه خود را مورد بررسی قرار دهد.
شما به عنوان مالک یک مجموعه تجاری باید پیش از حضور در نمایشگاه و اقدام برای تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران اهداف خود را مشخص کنید این اهداف شامل ارتباطات، قیمتگذاری، شرایط، توزیع و محصولات خواهد شد. اهداف استراتژیک میان مدت یک شرکت به عنوان مبنایی برای یک مفهوم اساسی جهت حضور در یک نمایشگاه های بین المللی به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی و به دست آوردن اهداف باید مورد نظر قرار بگیرد. مواردی که در ادامه ذکر می کنیم، اهدافی هستند که می توانند در اولویت قرار بگیرند:
- یافتن بازارهای جدید برای مجموعه تجاری
- آنالیز و ارزیابی در بازار
- ارزیابی رقابت درست و اصولی در بازار
- بررسی میزان شانس صادرات محصول
- آگاهی از گرایش جدید بازار
- برقراری ارتباط با تأمین کننده های داخلی و خارجی
- افزایش حجم فروش در بازار داخلی و بازار جهانی
- بهره برداری از بازارهای جدید برای ارئه محصول
اهمیت بازاریابی و تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران
برای تصمیم گیری استراتژیک در مورد حضور در نمایشگاه بین المللی تهران، هرکسب و کاری باید به مجموعه بازاریابی خود از نظر محصولات، قیمت گذاری، ارتباطات و کانال های فروش توجه کند. نمی توان به نمایشگاه ها تنها به چشم کانال ارتباطی و فروش نگاه کرد، اما جنبه بازاریابی موثر آن غیر قابل اجتناب است. در نمایشگاه بین المللی تهران، با توجه به حضور نمایندگان کسب و کارهای بزرگ از کشورهای مختلف، امکان برقراری ارتباط بیشتری وجود دارد. علاوه بر این، فرصت تعامل با برترین برندها و شرکت های ایرانی در این محیط مهیاست و می توان با بررسی عملکرد رقبا بر نقاط قوت خویش افزود.
شیوه تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران
اجرای تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران می تواند در قالب های مخلتلف انجام شود. مدیر تبلیغات مجموعه تجاری شما با بررسی بازار هدف، مخاطبان، رقبای داخلی و خارجی می تواند به برنامه تبلیغاتی مناسب برای کسب و کار شما دست یابد. تبلیغات، پیش از شروع نمایشگاه آغاز می شود، در نمایشگاه ادامه می یابد و بعد از اتمام دوره نمایشگاه نیز با مخاطب همراه می شود. در ادامه می خواهیم به برترین شیوه های اجرای تبلیغات در تمام مراحل حضور شما در نمایشگاه را با هم بررسی کنیم. امیدوارم بهترین شیوه تبلیغات را انتخاب و به بهترین شکل اجرا کنید تا این فرصت به دست آمده با سود فراوان همراه شود.
دعوت از شرکت کنندگان و مشتریان
به لیست بلند بالایی که از شاخص ترین مشتریان و مخاطبان خود دارید سر بزنید و از آنها دعوت به عمل بیاورید. همچنین می توانید با شناسایی شرکت های خارجی که قصد حضور در نمایشگاه بین المللی تهران را دارند به برقراری ارتباط بپردازید. یکی از بهترین کارها ارسال ایمیل شخصی سازی شده به شرکت کنندگان داخلی و خارجی و دعوت آنها به بازدید از غرفه شماست. با این کار احساس خاص بودن را به مخاطب انتقال می دهید و با حضور در محیط نمایشگاه بی اختیار به دنبال نام شما خواهد گشت. ورود به ناخودآگاه مخاطب با افزودن حال خوب به او می توانید برترین گامی باشد که در راستای تبلیغ برند بر میدارید.
غرفه آرایی
غرفه شماف نمایانگر ماهیت کسب و کار شماست. جذابیت در عین سادگی می تواند توجه رهگذران را نیز به غرفه شما جلب کند. سعی کنید هویت مجموعه تجاری خود را استفاده از لوگو و رنگ سازمانی خود در معرض دید قرار دهید. همچنین استفاده از لباس متحد الشکل با رنگ سازمانی و آراستگی برای نمایندگان شما در غرفه، می تواند به جذابیت حضور شما در نمایشگاه بیافزاید. از شلوغی بپرهیزید و با سادگی و جزئیات کم به مخاطب اجازه برقراری ارتباط را بدهید.
استفاده از نیروی متخصص
نمایندگاه شما در غرفه نمایشگاهی، باید کارآمد و متخصص باشند. برای اجرای هر چه بهتر تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران، از متخصص و حرفه ای بودن نماینده ای که در غرفه حائز است اطمینان حاصل کنید. توانایی برقراری ارتباط بدون خستگی، تسلط بر زبان انگلیسی برای تعامل با بازدیدکنندگان خارجی، اطلاعات کامل و جامع در مورد محصول یا خدمات برند و قدرت پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان می تواند از توانایی های مورد نیاز برای این فرد به شمار بیاید.
تراکت، بروشور و کارت ویزیت
اطلاعات مورد نیاز مخاطب را با چاپ با کیفیت و استفاده از رنگ سازمانی و هویت بصری مجموعهی خود، به بازدید کننده تقدیم کنید. فردی که از غرفه شما بازدید می کند، به هر دلیل شاید فرصت ایستادن زیاد و کسب اطلاعات در مورد تمام خدمات و محصولات شما را نداشته باشد پس می توانید اطلاعات لازم را به او بدهید تا در فرصتی مغتنم به مطالعه بپردازد. آدرس سایت، شماره تماس و شبکه های اجتماعی بر روی کارت ویزیت می تواند مسیر کسب اطلاع بیشتری و برقراری ارتباط را به آنها نشان دهد و از بازدید کننده گذری مشتری وفادار بسازد. به خاطر داشته باشید که برای تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران بهتر است بروشور و تراکت دو زبانه چاپ کنید تا مخاطب به آسانی بتواند از آنها استفاده کند.
نمایشگاه، فرصتی کوتاه برای رسیدن به سودی بلند مدت.
هدایای مزین شده به هویت برند
حاضرین در نمایشگاه بین المللی، بعد از چند روز به کشور یا شهر خود برمی گردند اما می توانند کسب کار شما را هم همراه خود ببرند! هدیه ای کوچک و کاربردی مانند ماگ، خودکار، گلدان، تیشرت و یا هر چیز دیگری که به نظرتان می تواند جذاب باشد، با آرم کسب و کار شما همان چیزی است که مخاطب در چمدان خود می گذارد و همراه خود به محل کار یا زندگی خود می برد. این یعنی تبلیغات در نمایشگاه بین المللی تهران بعد از اتمام دوره نمایشگاه پایان نمی پذیرد و همچنان ادامه دارد.
جمع بندی
فرصت کوتاه نمایشگاه بین المللی تهران می تواند با تبلیغات موثر تبدیل به بازاریابی موفق و موثر شود. حضور شما در نمایشگاه و غرفه کسب و کار شما، می تواند به برقراری ارتباط با رقبا، تامین کنندگان، مشتریان قدیمی و جذب مشتری جدید منجر شود. حتی می توان گفت گام اول توسعه بین الملل کسب و کار شما در این نمایشگاه برداشته می شود. من، دانش آموختهی بازرگانی بین الملل و کارشناسی ارشد کارآفرینی هستم. اگر قصد حضور در نمایشگاه بین المللی تهران را داری و برای تبلیغات اصولی در این فرصت به استراتژی موفق فکر می کنی، همین حالا اقدام کن.
- شبکه سازی و برقراری ارتباط و تعامل دو سویه با مشتریان و تامین کنندگان
- انجام تحقیقات بازار
- سنجش میزان رضایتمندی مشتریان از محصولات و خدمات اراده شده
دیدگاهتان را بنویسید