آموزش تبلیغات در مشهد چگونه اجرا می شود؟
تبلیغات قدیمی ترین شیوه بازاریابی است و به منظور ترغیب مخاطب برای استفاده از محصول یا خدمات انجام می شود. از این روش برای معرفی محصول به مخاطب استفاده می شود. برای اجرای تبلیغات و انتشار آن برای دریافت نتیجه مطلوب به شناخت فاکتورهای مختلفی نیاز داریم. در این مقاله به آموزش تبلیغات و فاکتورهای مهم در تبلیغات خواهم پرداخت. با من همراه باشید.
تبلیغات، بازاریابی و فروش نیست!
تبلیغات یکی از عناصر تشکیل دهنده بازاریابی است و معنای متفاوتی با آن دارد. تبلیغات سرمایه گذاری برای دریافت ارزش افزوده برند است و نمی توان آن را هزینه تلقی کرد. با اجرای تبلیغات تنها به فروش محصول دست پیدا نمی کنید، بلکه با تبلیغات درست و اصولی می توان مشتری را نیز به دست آورد. مطمئنا مشتری وفادار بیشتر از فروش محصول ارزشمند است. سرمایه اصلی شما با تبلیغات، جامعه بزرگ مخاطبانی هستند که به دست می آورید. به برقراری ارتباط سازنده و صمیمی دست پیدا می کنید. تبلیغات سه هدف اصلی را دنبال می کند:
- آگاهی بخشی: شما با تبلیغ محصول یا خدمات خود مخاطب را در مورد آن آگاه می سازید و به انتقال اطلاعات می پردازید.
- ترغیب مخاطب: محصول شما با آگاهی سازی به لیست مقایسه در ذهن مخاطب منتقل می شود. جذابیت تبلیغات شما، به دیده شدن کسب و کارتان در کنار دیگر محصول های مشابه کمک خواهد کرد.
- یادآوری: شما با تبلیغات به طور مداوم برند و محصول خود را به مشتری و مخاطب یادآور می شوید.
برند، فقط یک احساس است و احساس با گذر زمان با واقعیت مطابقت پیدا می کند. «ایلان ماسک»
آموزش تبلیغات، از هدف گذاری تا تدوین استراتژی
تعیین اهداف:
در تبلیغات نیز مانند دیگر وجوه کسب و کار خود نیاز به هدف گذاری درست و اصولی دارید. قبل از هر اقدامی باید بدانید هدف شما از اجرای تبلیغات چیست. چه دست آوردی را در چه مدت زمانی می خواهید به دست بیاورید. برای رسیدن به چه چیزی می خواهید دست به تبلیغ بزنید؟ فروش بیشتر؟ شناخته شدن؟ یادآوری برند؟
مخاطب هدف:
بعد از رسیدن به پاسخ این سوالها نوبت به شناسایی مخاطب هدف می رسد. محصول شما برای چه قشری از جامعه و چه رده سنی تولید و عرضه می شود؟ این دسته مخاطبین از چه رسانه ای بیشتر استفاده می کنند؟ مخاطب شما خود استفاده کنندگان محصول هستند؟ مثلا برای فروش اسباب بازی علاوه بر ایجاد جذابیت در تبلیغ برای جلب توجه کودکان، باید به آگاهی سازی برای والدین پرداخته شود. نمیتوان کتمان کرد که تصمیم گیرندهی نهایی و پرداخت کننده بهای کالا آنها هستند و متقاعد کردنشان مهم است.
فیلد تولید محتوا:
محتوای تبلیغاتی در قالب های مختلفی تولید میشود. با توجه به اینکه مخاطب شما چه چیزی را می پسندد و محصول و خدمات شما قابلیت اجرای تبلیغات در چه قالبی را دارد می توانید شروع کنید. گاهی لازم است از تمام قالب ها، از عکس و تیزر گرفته تا محتوای متنی و مقاله استفاده کنید. بهتر است در این زمینه همه جوانب را بسنجید و با مشاوران تبلیغات مشورت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
انتخاب رسانه انتشار:
بعد از بررسی مخاطبان هدف میتوان در مورد اینکه کدام رسانه برای انتشار محتوا مناسب است تصمیم گرفت. رسانه های جمعی، تبلیغات محیطی، شبکه های اجتماعی و… گزینه هایی هستند که می توانید با توجه به مخاطب انتخاب کنید.
تولید محتوا:
محتوای تبلیغات شما باید توسط تیمی حرفه ای و خلاق تولید شود. من برای تکمیل آموزش تبلیغات در مشهد شرکت فرداد ارتباطات شایق را به شما معرفی می کنم.
انتشار:
این مرحله تنها به انتشار ختم نمی شود. تازه کار شما بعد از انتشار تبلیغات و با دریافت بازخورد مخاطب شروع می شود. با بررسی بازخورد مخاطبین و شناسایی نقاط قوت و ضعف تبلیغات می توان به برنامه ی بهتری برای ادامه دادن تبلیغات دست یافت.
اخلاق تبلیغات
تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی همواره در سایه ی مسائل حقوقی و چهارچوب های اخلاقی حاکم بر جامعه انجام می شود. آنچه باید در آموزش تبلیغات به آن توجه شود، مسائل حقوقی و اخلاقیات است. برای مثال نسخه های کپی تیزرهای تبلیغاتی را حتما از رسانه ملی دیده اید. ایرانیزه شدن نوع تبلیغ و کاراکترها و دیالوگها را به وضوح خواهید دید. قرار گرفتن در چهارچوب تعیین شده باعث جلوگیری از مشکلات بعدی می شود. در صورت عدم دقت به راحتی می توان از حد و مرزهای قانونی و اخلاقی کشور رد شد. نظارت بر این مورد از وظایف مدیر تبلیغات است.
محصولات در یک کارخانه ساخته می شوند، اما برندها در ذهن ایجاد می شوند. «والتر لندور»
جمع بندی
آموزش تبلیغات به فوت و فن های لازم برای دریافت اطلاعات و اجرای تبلیغات موثر می پردازد. این دوره برای صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان محتوا توصیه می شود. در این دوره آموزشی به بررسی 24 تکنیک تبلیغات موثر پرداخته ام. اگر قصد شروع تبلیغات برای کسب و کار خود را دارید بی گدار به آب نزنید. این فرصت تخصیص سرمایه و هزینه تنها زمانی به سرمایه گذاری بدل می شود که بدانید چه باید بکنید.
آژانس های دیجیتال مارکتینگ نیز برای بهبود عملکرد خود در اجرای تبلیغات مشتریان نیاز به دانش بیش از پیش دارند. تبلیغات و به ویژه دیجیتال مارکتینگ روزانه در حال تغییر و تحول است. من، زهرا شایق دانش آموخته تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ از آکادمی HubSpot آمریکا و همچنین کارشناسی ارشد کارآفرینی شاخه کسب و کار هستم. با تجربه سالها مدیریت شرکت فرداد ارتباطات شایق و مشاوره موفق به کارخانه جات و شرکت ها در زمینه مارکتینگ، برندینگ و تبلیغات در این مسیر همراه شما خواهم بود. برای شروع همین حالا اقدام کن.
در آموزش تبلیغات، نکات کلیدی از ابتدای هدف گذاری تا بعد از انتشار محتوا را خواهید آموخت. این تکنیک ها به بهتر شدن و تبلیغات موثر شما می انجامد.
امروزه تبلیغات در فضای مجازی و با استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت انجام می شود.
دیدگاهتان را بنویسید