تبلیغات در نمایشگاه، فرصت کوتاه برای موفقیتی طولانی
نمایشگاهها، فرصتی مغتنم و ویژه برای ارائه و معرفی برندها و کسب و کارها به شمار میروند. فرصتی مناسب برای حضور در کنار رقبا، آگاهی بخشی به بازدیدکنندگان و معرفی برند. همچنین نمیتوان از تاثیر تبلیغات در نمایشگاه غافل شد. من، زهرا شایق کارشناس ارشد کارآفرینی و مدیرعامل شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم. در این مقاله به تبلیغات نمایشگاهی و اهمیت و فوت و فنهایش خواهم پرداخت. با من همراه باشید.
چرا تبلیغات در نمایشگاه مهم است؟
نمایشگاهها طی دهههای گذشته به عنوان یکی از کارآمدترین ابزار تجارت شناخته شدهاند. شرکت در این محیط از نظر زمان، انرژی و هزینه کاملا مقرون به صرفه بهنظر میرسد. فضایی مناسب برای ملاقات چهره به چهرهی صاحبین کسب و کار و مخاطبین مهیاست. میتوان در این نمایشگاه به کشف بازار و مشتریان جدید، نمایش محصولات و خدمات، حفظ و تجدید ارتباط با بازارهای قبلی و کسب شناخت و بررسی عملکرد رقبا پرداخت. حضور در نمایشگاه میتواند شما را به ایدههای جدید برای تبلیغات، بازایابی و ارائهی محصول به بازار برساند. همچنین فضای موجود را میتوان یکی از بهترین موقعیتها برای اجرای تبلیغات دانست، پس دست پُر به نمایشگاه بروید و با دست پُر تر برگردید.
انواع نمایشگاه
هر ساله صدها نمایشگاه مختلف در سطوح شهری، استانی، ملی و بینالمللی در سراسر کشور برگزار میشوند. این موقعیتها از نظر هویتی متفاوت هستند اما در شیوهی برگزاری و ارائه کالا و خدمات تفاوتی دیده نمیشود.
نمایشگاهها بر پایهی اهداف و استراتژیهای سازمانی قابل دستهبندی هستند. این فضا به طور عمده به دو دسته تقسیم میشوند:
۱- نمایشگاه کالاها و خدمات تجاری
۲- نمایشگاه کالاها و خدمات مصرفی
مزایای تبلیغات در نمایشگاه
تبلیغات، بسته به نوع نمایشگاه میتواند شامل مزایای متفاوتی شود. مطمئنا نمایشگاه بینالمللی نسبت به نمایشگاههای شهری گسترهی مخاطبین و لاجرم مزایای بیشتری دارد. میتوان موارد زیر را بعنوان مزیتهای مشترک به شمار آورد:
۱- ایجاد فروش لحظهای در نمایشگاه
۲- بالا بردن سفارش خرید مشتریان
۳- تثبیت و ارتقای برند در ذهن مشتری
۴- تثبیت حضور برند در بازار
۵- تعیین هدف برای مخاطبان خاص
۶- تعامل و برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان
۷- بهبود فعالیتهای بازاریابی
۸- بالفعل کردن مشتریان بالقوه
۹- رونمایی و معرفی محصول یا خدمات جدید مجموعه
۱۰- جذب و استخدام توزیعکننده و فروشنده
جمع بندی
استفادهی هر چه بهتر از فرصت حصور در نمایشگاه میتواند شروعی برای موفقیتهای بیشتر باشد. آگاهی در مورد شیوههای مختلف تبلیغات در این فرصت و اجرای هر چه بهتر آن به هر چه بهتر انجام شدن این اتفاق کمک خواهد کرد. فوت و فنهای اجرای تبلیغ در این فرصت را برای نتیجهی هر چه بهتر و رشد کسب و کار خود، از کارشناسان این حوزه بیاموزید.
نمایشگاهها فرصتی کوتاه برای سودی بلند مدت هستند. با برقراری ارتباط با تامین کننده، مشتریان و آنالیز رقبا در نمایشگاه و تبلیغات هدفمند میتوان به سود یک سال شرکت را در فرصتی کوتاه تصاحب کرد.
دیدگاهتان را بنویسید