5 نکته برای قبل از بستن قرارداد با شرکت دیجیتال مارکتینگ
اگر فكر میكنيد وقت آن رسیده است که با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید و بازاریابی برای کسب و کار خود را برون سپاری کنید، نکاتی وجود دارند که باید در مرحله تحقیقات خود لحاظ کنید. به هر حال، این افراد مسئول تقویت و تبلیغ برند شما به صورت آنلاین خواهند بود، بنابراین مهم است که تصمیمات خوبی بگیرید. بر اساس تجربیاتم، این پنج نکته را برای قرارداد با شرکت دیجیتال به شما پیشنهاد می کنم.
۱. تصویر روشنی از آنچه که میخواهید انجام دهید، داشته باشید.
تصور کنید به یک نمایندگی خودرو می روید و می گویید: من پول زیادی دارم و یک ماشین جدید می خواهم. برایم مهم نیست چه مدل یا رنگی، فقط میخواهم با ماشین جدید از این در بیرون بروم.
فروشنده قطعا به سراغ گرانترین مدل ممکن خواهد رفت.
وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال به میان میآید، بارها با شرایطی مواجه شدهام که مشتری میگوید میخواهد کسب و کار خود را با بودجه کلان بازاریابی کند، اما هیچ برنامه یا هدفی در ذهن ندارد.
برای حل کردن این مشکل، یک برنامه بنویسید و همراه با چشماندازی روشن از آنچه میخواهید کسب کنید، به جلسه اولیه خود با آژانس مارکتینگ ببرید.
آیا خواسته شما فروش بیشتر است؟ لیدهای بیشتر؟ بازاریابی بهتر؟ یک وب سایت جدید؟ درست مانند هر معامله ای، اگر ناآماده بیایید، شرایط را طوری تنظیم می کنید که مورد سوء استفاده قرار بگیرید.
۲.با تمام خدماتی که ارائه میدهند آشنا شوید.
آیا آژانس تبلیغاتی انتخابی شما، در زمینه همه نیازهای دیجیتال مارکتینگ شما تبحر دارد یا فقط در یک یا دو سرویس متخصص است؟
برای خدمات خاصی مانند بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ممکن است به یک متخصص احتیاج داشته باشد؛ زیرا دانش و مهارت زیادی در راه اندازی یک پلن موفق وجود دارد.
اگر یک شرکت بازاریابی خدمات خاصی را که شما نیاز دارید ارائه نکند، ممکن است شمارا به همکاران قابل اعتماد خود معرفی کند.
بنابراین اگر شرکت انتخابی اولیه مورد اعتماد باشد هرگز با معرفی یک آژانس مارکتینگ نامناسب شهرت خود را به خطر نخواهد انداخت.
۳. در رابطه با مشتریان قبلی آژانس مارکتینگ هدف تحقیق کنید.
پيش از عقد قرارداد با شرکت دیجیتال بايد بدانيد آژانس مارکتینگی که با آن کار میکنید احتمالا مشتریانی با فیلد و ابعاد مشابه کسب و کار شما دارد.
به عنوان مثال، اگر شما یک تجارت لوله کشی یا تهویه مطبوع دارید، نمی توانید یک شرکت بازاریابی را که متخصص در خرده فروشی یا رستوران است استخدام کنید.
به وب سایت شرکت بازاریابی نگاهی بیندازید و ببینید آیا آنها بخش «مشتریان» یا «پرتفولیو» دارند یا خیر.
همچنین، آنها را در شبکههای اجتماعی مثل LinkedIn بررسی کنید تا ببینید صاحبان مشاغلی مانند شما چه تجربهای از همکاری با آنان دارند.
۴. انتظارات را برای مشارکت و در دسترس بودن خود تعیین کنید.
گاهی اوقات شما با یک شرکت مارکتینگ قرارداد میبندید تا کارهایی که نمیخواهید انجام دهید را انجام دهند.
در واقع، ما تعداد قابل توجهی از مشتریان داریم که ما را برای یک برنامه بازاریابی ایمیلی با خدمات کامل استخدام میکنند که نیاز به مشارکت محدودی دارد.
از طرفی تعدادی از مشتریان میخواهند در هر مرحله از فرایند مشارکت داشته باشند.
بنابراین مهم است که به شرکت بازاریابی خود اطلاع دهید تا چه اندازه قصد مشارکت دارید تا بتواند منابع و چارچوب زمانی را بر اساس آن برنامه ریزی کند.
اگر انتظارات را براورده نکنید برنامه بازاریابی به راحتی میتواند برای هر دو طرف قرارداد شکست بخورد.
۵. مطمئن شوید که با تیم آنها کنار میآیید.
شاید این افراد جز کارکنان شما نباشند اما شما باید طبق یک روتین روزانه، ماهانه یا سالانه با آنها کار کنید.
اگر در شروع این ارتباط خود را وفق ندهید در ادامه ممکن است مشکلاتی برای هر دو طرف به وجود بیاید.
اگر به راحتی نتوانید با یکدیگر همکاری کنید مقدار زیادی هدررفت هزینه و زمان خواهید داشت؛ بنابراین قبل از عقد قرارداد با یک کمپانی دیجیتال مارکتینگ، حتماً درکنار مصاحبه تخصصی، یک بررسی جامع شخصیتی یا فرهنگی داشته باشید.
دیدگاهتان را بنویسید