مشاوره برندینگ چیست؟ خدمات مشاوره برندینگ در مشهد
برای شناخته شدن کسب و کار شما توسط مخاطبین و تبدیل آنها به مشتریهای وفادار نیاز به طی مراحل بسیاری است. یکی از ابتداییترین کارهایی که باید انجام شود، برندسازی است. این امر آگاهی مخاطب را در مورد کسب و کار، محصول و خدمات آن ارتقا میبخشد. مانند هر کاری دیگری در دنیای مارکتینگ این امر نیز مستلزم داشتن دانش و آگاهی از عناصر تاثیر گذار بسیاری است. برای انجام هر چه بهتر این مهم، نیاز به مشاوره برندینگ امری اجتناب ناپذیر است. در این محتوا به شناخت برندسازی و تاثیر آن بر کسب و کار و لزوم مشاوره خواهیم پرداخت.
برندینگ چیست
همان طور که پیشتر نیز به این موضوع اشاره کردیم، برای این که شما بتوانید در زمینههای مختلف حرفهایی برای گفتن داشته باشید، احتیاج است که به صورت تخصصی اصول و فنون مذاکره را بدانید. برای این که شما به یک فرد مذاکره کننده حرفهای تبدیل شوید و در مشاوره فروش حرفهای باشید به یک نقشه راه احتیاج دارید که بتواند راهنماییهای زیادی به شما کند. در این رابطه باید بدانید که حتی اگر در زمینه مذاکره فوق حرفهای هم هستید، باز هم احتیاج دارید که فنون مختلف مذاکره کردن را آموزش ببینید. چرا که دانستن در رابطه با این هنر بی پایان بوده و هرچه که آموزش ببینید، باز هم مواردی برای یادگیری وجود خواهد داشت. با دانستن اصولی فنهای مذاکره، شما میتوانید مراحل مختلف را با موفقیت طی کنید. در ادامه این مطلب برخی از مهمترین مرحلههای آموزش اصول و فنون مذاکره برای شما ذکر شده است.
انواع برندسازی
همانطور که در مقالات قبلی اشاره کردهایم، برندینگ به معنای انتقال اهداف و تفکر غالب کسب و کار شما به مخاطب است. برندینگ فراتر از طراحی لوگو است و زمینهی آشنایی مخاطب با اهداف تجاری شما و برقراری ارتباط با آن را در اختیار مخاطب، مشتری، بازار و رقبا قرار خواهد داد. انواع مختلف آن برای ارائه خدمات برندینگ در مشهد از این قرار هستند:
- شخصی: در این شیوه یک فرد به جای یک کسب و کار شناخته میشود. در واقع برندسازی برای شخص حقیقی صورت میگیرد نه هویت حقوقی. نمونهی این برندسازی را میتوان در استفاده از افراد مشهور، سیاستمداران، ورزشکاران و یا هر عنوان شناخته شدهی دیگری یافت.
- شرکت تجاری: هر کسب و کار یا شرکت تجاری میتواند با برندسازی خود را به تمام دنیا نشان دهد. این امر با نمایش مأموریت شرکت، شخصیت و ارزش و اهداف آن صورت میگیرد.
- مشترک: این نوع با مشارکت دو یا چند کسب و کار و به منظور رشد کسب و کار، گسترش آگاهی از محصول و ورود به بازارهای جدید صورت میگیرد.
- آنلاین: برندینگ اینترنتی یا آنلاین در بستر فضای وب و با اتکا بر فعالیت در پلتفرمهای اجتماعی و اینترنتی انجام میشود.
- برندسازی بدون برند: این مورد با نام تجاری مینیمالیستی نیز شناخته میشود. اغلب برای برندهای عمومی و به منظور معرفی محصول به صورت مستقل استفاده میشوند.
نقش مشاوره برندینگ در کسب و کار
مشاوره برندینگ در مشهد به دادن راهکارهای لازم برای برندسازی میپردازد. مشاور با آنالیز نیاز بازار، کسب و کار شما و نقاط ضعف رقبا به تدوین استراتژی متناسب با برند شما خواهد پرداخت. با اعتماد به کارشناسان فعال در این حوزه میتوان به راهکاری مناسب برای پیشبرد اهداف برند و تثبیت جایگاه آن در بازار پرداخت. این مهم برای بهرهمندی از دانش متخصصین این امر برای اجرایی کردن استراتژی مناسب برای تحقق اهداف تجاری انجام میشود. برندها میتوانند در ذهن مخاطب در مورد محصول، کمیت و کیفیت آن احساس ایجاد کنند. ایجاد این احساس در مشتری میتواند منجر به قویتر شدن ارتباط شود. انتقال اطلاعات کامل و مفید برند به مخاطب وظیفهی کارشناس این حوزه است.
شرح وظایف مشاور برندینگ
یک مشاور مناسب باید با پیروی از شرح وظایف خود به خلق برندسازی مطمئن و کاربردی برای کسب و کارها بپردازد. در این راستا میتوان موارد زیر را بعنوان وظایف مشاور برندینگ در مشهد مدنظر قرار داد.
- درک ماهیت و هدف برند: همراهی مشاوره برندینگ برای تدوین استراتژیها و اجرای آنها نباید محدود به دیتاهای منتقل شده باشد. مشاور با حضور در جلسات مختلف سازمان میتواند به درک درستی از ماهیت و هدف برند برسد. انتقال اهداف برند به مخاطب میتواند مهمترین بخش استراتژی برندسازی به شمار بیاید. این مهم بدون درک و آگاهی کامل مشاور از برند، اهداف و ماهیت آن ممکن نیست. همچنین مشاور باید اطلاعات دقیقی از مصرف کنندگان، نیاز بازار و عملکرد رقبا داشته باشد تا بتواند تمایز کسب و کار شما را با دیگران به تصویر بکشد.
- آنالیز معضلات موجود: برندینگ با هدف افزایش ارزش کسب و کار صورت میگیرد. این امر با اشتراک گذاری اهمیت برند با بازار محقق میشود. مهمترین وظیفهی مشاور شناسایی مشکلات موجود در بازار برای ارائهی محصول یا خدمت و یافتن راهکار برای آنهاست.
- در نظر گرفتن احساس مصرف کننده: مصرف کنندگان و مشتریها بهترین تبلیغ کنندگان برای محصولات شما هستند پس نظرات آنها همواره باید آنالیز و مدنظر قرار گیرد.
- تدوین استراتژی بازاریابی و تبلیغات: بالا بردن فروش و افزایش سود مستلزم داشتن استراتژی منظم برای بازاریابی و تبلیغات است.
- آنالیز رقبا: برای یک مشاورهی دقیق، آگاهی از شیوهی کار رقبا، ارائه محصولات و خدمات آنها میتواند از مهمترین عوامل باشد. با شناخت نقاط ضعف رقبا میتوان خدمت رسانی مجموعه را به سمتی که آنها به آن فکر نکردهاند و در آن زمینه فعال نیست هدایت کرد. جایی که رقیب برای آن راهکاری پیش بینی نکرده همان موقعیتی است که میتواند کسب و کار شما را به رشد و موفقیت نزدیک کند.
جمع بندی
برندینگ، به شناخته شدن کسب و کار شما توسط مخاطبین میپردازد. با کسب شهرت و اعتبار نزد مخاطبان میتوانید نام تجاری خود را به انتخاب اول آنها تبدیل کنید. مخاطبین شما با برندینگ درست و اصولی تبدیل به مشتریهای وفادار خواهند شد. انجام برندینگ قوی و اصولی مستلزم استفاده از دانش متخصصین این حوزه است. برای ارائه برندینگ اصولی، مشاوره برندینگ میتواند گامی مهم بشمار بیاید.
زهرا شایق، مدیرعامل شرکت فرداد ارتباطات شایق و دانش آموخته مدیریت کسب و کار برای بهبود شرایط کسب و کار شما و برندینگ هر چه بهتر آن در کنار شماست. برای دریافت مشاوره همین الان اقدام کن!
مشاوره برندینگ، با آگاهی از ماهیت و هدف برند، آنالیز عملکرد رقبا و شناخت مخاطب و بازار هدف به تدوین و طراحی استراتژی بازاریابی برای کسب و کار میپردازد.
در ارائه خدمات برندینگ به آنالیز بازار هدف و تدوین استراتژی ورود به آن پرداخته می شود.
دیدگاهتان را بنویسید