راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام | شیوه اجرای کمپین تبلیغاتی

کمپین ها، فرصتی مناسب و کوتاه برای به دست آوردن فروش و اعتبار زیاد هستند. پیج کسب و کار شما به طور معمول در شبانه روز به انتشار پست های روزانه می پردازد. این پست ها می توانند به معرفی محصول یا خدمات، آگاهی بخشی در مورد کسب و کار، انتقال ارتباطات مرتبط و تولید محتوای چالش برانگیز بپردازند. کمپین تبلیغاتی، در بازه زمانی مشخص به اجرای فرآیندهای تبلیغاتی در بستر اینستاگرام می پردازد. من، زهرا شایق، مدیرعامل شرکت فرداد ارتباطات شایق هستم و در این مقاله می خواهم به راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام و چگونگی طراحی آن بپردازم. با من همراه باشید.

طراحی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
برای داشتن کمپین موفق، طراحی اصولی و کاربردی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. استراتژی و اهداف مورد نیاز برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام به این شرح است:
تعیین اهداف:
هدف شما می تواند یک یا چند مورد از عناوین زیر باشد.
- آگاهی از برند
- فروش
- برقراری ارتباط
- افزایش فالوئر
- جذب ترافیک وب سایت
اهداف و شناخت آنها باعث می شوند سیر مشخصی برای کمپین طراحی کنید. استراتژی کمپین اینستاگرامی شما باید به گونه ای طراحی شود که واضح و ساده باشد، نتایج آن قابل اندازه گیری باشد و واقع بینانه و قابل دسترسی باشند.
-
شاخص KPI
این مفهوم به معنای شاخص کلیدی عملکرد است. شاخص KPI برای تمامی سازمان ها، اصناف و اشخاص قابل استفاده است. KPI در بازه های زمانی مشخص ارزیابی می شود و به این وسیله معیارهای عملکرد با توجه به گدشت زمان ثبت خواهند شد. این نتیجه این شاخص رضایت بخش نبود، باید در مراحل بعدی برگزاری کمپین تبلیغاتی اصلاح شوند.
-
نحوه اجرای کمپین
در این مرحله از راه اندازی کمپین تبلیغاتی، نوبت به برنامه ریزی در مورد نحوه اجرای کمپین است. این برنامه ریزی ممکن است روزها و هفته ها زمان ببرد پس زودتر از زمان برگزاری کمپین به فکر تدوین برنامه ی اجرا باشید. بعنوان مثال تصور کنید برای تبلیغات در کمپین اینستاگرامی نیاز به همکاری با تعدادی اینفلوئنسر دارید. برقراری ارتباط با این افراد و هماهنگی های آن زمان زیادی خواهد برد. همچنین در این مرحله باید به تقسیم مسئولیت تولید محتوا، انتخاب شیوه انتشار، مدت زمان کمپین و شناسایی افراد موثر در کمپین پرداخت.
-
ایجاد تقویم محتوایی
تقویم محتوایی به عنوان راهنما عمل می کند و به شما یادآوری خواهد کرد که چه محتوایی در چه زمانی باید منتشر شود.
بعد از ایجاد تقویم محتوایی، مسیر طی شده را دوباره مرور کنید و از درست انجام شدن آن اطمینان حاصل کنید. محتوا را طبق برنامه ای که تدوین کرده اید منتشر کنید و نتایج را بازبینی کنید. آنالیز و بررسی نتیجه های حاصله از راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام می تواند شما را با نقاط قوت و ضعفتان آشنا کند و مسیر را برای اجرای کمپین های بعدی سهولت بخشد.

انواع کمپین های اینستاگرامی
کمپین های اینستاگرامی در انواع مختلف و با اهداف مختلفی اجرا می شوند. با بررسی هدف کسب و کار و پیج خود، می توانید کارآمدترین نوع کمپین را انتخاب کنید.
- آگاهی از برند: برای معرفی برند و آگاهی بخشی در مورد محصولات و خدمات انجام می شود. در این شیوه از برگزاری کمپین، به انتقال اطلاعات پرداخته می شود.
- مسابقه ای: با برگزاری مسابقه و در نظر گرفتن جایزه سعی در ترغیب کاربران برای برقراری ارتباط
- تعاملی: ترغیب کاربران به تعامل و ایجاد اینتراکشن با پست یا استوری های چالش برانگیز.
- اینفلوئنسر مارکتینگ: انتشار تبلیغات کسب و کار شما توسط پیج هایی با بازدید کننده و دنبال کننده ی بالا جهت بالا بردن بازدید و فالوئر.
شرکتی که بخاطر صرفه جویی در هزینه ها، تبلیغات خود را متوقف می کند. مانند کسی است که برای صرفه جویی در وقت ساعتش را متوقف کند. «هنری فورد»
راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام
بعد از طی کردن مراحل یاد شده، با انتخاب کمپین تبلیغاتی مناسب می توانید به برگزاری کمپین تبلیغاتی اینستاگرام برسید. در این مرحله موارد زیر را به دقت طراحی و اجرا کنید تا کمپین موفق را رقم بزنید:
- تدوین سناریو مشخص و مناسب با توجه به حیطه فعالیت کسب و کار و کمپین انتخابی. خلاقیت و ایده های ناب می توانند در این مرحله به کمک شما بیایند.
- طراحی بنرهای جذاب و خلاقانه توسط طراح و گرافیست حرفه ای.
- انجام هماهنگی های لازم برای انتشار محتوای کمپین، اعم از هماهنگی با اینفلوئنسرها، ادمین پیج، صفحه های اینستاگرامی مرتبط برای پشتیبانی از کمپین.
- انتشار محتوا در زمان مشخص شده و پاسخگویی 24 ساعته به کاربران و مخاطب ها.
همهی این مراحل برای دستیابی شما به بهترین بازدهی و نتیجه از کمپین طراحی و اجرا می شوند. اگر به راه اندازی کمپین تبلیغات اینستاگرامی فکر می کنید و نمی دانید از کجا باید شروع کرد، همین حالا برای رزرو مشاوره اقدام کنید.

کمپین تبلیغات اینستاگرام چگونه موثر واقع می شود؟
درک اینکه کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام چیست و راه اندازی آن چه مراحلی را طی می کند را به طور مفصل شرح دادیم. این روزها اینستاگرام به یک پلتفرم تبلیغاتی فوق العاده تبدیل شده است. برای تبلیغات، فرقی نمی کند در دنیای واقعی می خواهید فعالیت داشته باشید یا در فضای اینستاگرام، در هر ضورت بدون دانستن اصول آن تنها به اتلاف بودجه و انرژی دست خواهید یافت.
تبلیغات در اینستاگرام با اهداف متعددی اجرا می شود. برگزاری کمپین تبلیغاتی اینستاگرام با اهداف زیادی همچون افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و ایجاد ارتباط انجام می شود. در واقع کمپین در این شبکه اجتماعی پر بازدید می تواند موقعیتی مناسب برای برقرار ارتباط با مخاطب های پیشین و جذب مخاطب جدید برای برندینگ یا فروش باشد. با برگزاری این شیوه بازاریابی، با یک تیر چند نشان را خواهید زد.
جمع بندی
در این مقاله سعی کردم مهم ترین نکات راه اندازی کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را با شما به اشتراک بگذارم. برای انتخاب روش مناسب برگزاری کمپین، باید نحوه تجارت خود را در نظر داشته باشید. برای انتخاب درست و اصولی و طراحی کمپین مناسب، استفاده از یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ می تواند راهنمای شما باشد. برای برگزاری کمپین تبلیغاتی کسب و کارت در بستر اینستاگرام همین حالا اقدام کن.
انتشار محتوای تبلیغاتی توسط پیج کسب و کار و اینفلوئنسرهای مرتبط در بازه زمانی خاص و به منظور افزایش بازدید، افزایش فروش و جذب فالوئر.
تولید محتوای مناسب و انتشار به موقع آن، یکی از راه های برگزاری کمپین تبلیغاتی است.
دیدگاهتان را بنویسید